Thursday, February 21, 2013

exercise time~

semalam aku ada cakap pasal aku follow jillian michael kan.. hari ni aku nak share dengan korang video ni.. 30days shred ni ada 3 stage.. which each of the stage perlu dilakukan dalam tempoh 10 hari setiap stage.. ataupun, selagi kau tak lepas buat 1 stage, kau tak leh pindah stage..

30days shred ni honestly aku rasa, kalau orang yang sedia kurus follow benda ni, dapat kot toning badan dengan jayanya.. urm.. tapi video ni ada limitation which, korang perlu ada dumbell.. tapi, kalo korang takde dumbell pon takpe.. ikot jek.. takpun, gi isi air dlm botol air.. hakhak.. klo aku kat melaka n dumbell aku tinggal di serdang, aku angkat buku sebagai pganti dumbell.. hahaha.. hati2 ye.. jap lagi tersepuk lak buku tu ke muka.. haha..

apa yang aku suka pasal follow video ialah boleh buat senyap2 dalam bilik or kat tempat yang orang takleh kacau.. semua orang pon ada laptop kan sekarang.. jadi, sangat takde masalah pada aku.. plus, takde la malu sangat.. orang perempuan or orang yang badan comel2 ni kadang malu nak exercise depan orang kan. jadi video is the best solution.. 








aku takde la nak suruh korang follow jillian michael.. korang boleh pelbagaikan cara exercise sebenarnya. macam aku, before aku follow jillian michael, aku berlari setempat selama 3-40minit setiap hari.. berpeluh2 tak hengat dunia.. until i reach about 68kg, baru aku start follow jillian michael.. susah gak nak follow dia sebab dia banyak buat lompat bintang and push up.. 

untuk perempuan, tolongla jangan takot untuk exercise.. takot jadi bulky katanya.. susah tau nak jadi ketul2 macam malik nor tu.. 

happy exercise.. :)

2 comments:

sweet life said...

ada butang like tak? haha
tapi kat usm tak leh buka utube... huhu...

si jillian michael ni pun dulu ada masalah berat badan gak kan? tapi sebab disiplin dia dah berjaya.. hehe..

dia garang jugak kan? tgk who's the biggest looser... haha

Khairahimo said...

haha.. garang.. tp klo ikot video, xde la nmpk garang.. huaha..