Tuesday, September 27, 2011

a note for fida aishah

urm.. aku tak tahu la korang pernah baca atau tak satu blog ni hasil penulisan sumone called fida aishah.

serius aku dah lama tak blogwalking ke blog dia..

if korang tak tahu, hasil penulisan dia kebanyakan nya sangat la puitis..

dan dia adalah seorang yang pandai melukis, pendiam, mix aussie n malay and everything about her is like a reading a soapdrama.. especially the things about she being sick for leukemia? i'm not sure about that part.. but i know she's sick..

aku langsung tidak wonder dengan siapa itu fida aishah.. cuma sesekali merasa kasihan bila dia mengeluh di blog nye tentang orang2 yang attack nye di ruang komen sehingga ada satu peringkat dia terpaksa memprivatekan blog nye.. dan hanya sesiapa yang add dia di facebook dan memberi emel nye sahaja akan di invite..

aku salah sorang yang suka dengan hasil nukilan dia.. jadi aku pon jadi salah sorang invited reader blog fida aishah..

pan-asian+lovely+tak tinggal solat+sakit+family problem then got sum1 like ariffshah who claim to help her in building and managing the blog.. waa.. i also wish the same thing happen to me apart from being sick and having family problem.. her stories catches so many silent reader including me.. haha..

the thing about her being in love with another famous blogger called ariffshah make me kinda wonder how their relationship works.. ariffshah in moscow and fida in australia (not sure coz its been almost a year kot tak gi blog dia).. and its almost like a fairytale.. like in a novel or something but purer coz its a blog.. coz most people blogged about their life.. so at that time dapat la tengok how fida and ariffshah berbalas2 post tentang lelaki dan wanita.. ariffshah menangkan lelaki, dan fida menangkan wanita.. dan bagaimana ariffshah sangat suka bila fida menulis tentang post dia..

then 2 3 hari ni ariffshah facebook keeps on updating about his blog are okay.. tapi macam malas je nak check out mamat ni kan.. tapi tadi i terasa nak do some light reading.. so, aku pon gi la blogwalking ke blog dia dengan harapan i found a new entry about him n fida..NADA~ takde satu pon.. so, aku pon gi la blog aku utk klik link blog fida yang aku letak kat tepi tu.. tapi entry dia soul-less.. so, i know something was not right..

i do some research.. and i found out that, a year before, pernah heboh di dunia blogging yang fida aishah ni tidak wujud.. ariffshah turut dihentam kerana dia sorang je yang claim dah jumpa ngan minah ni masa puasa dua tahun lepas.. hmm.. 

ada yang mengatakan yang fida aishah ni sebenarnya makcik usia 40+ tahun yang dok di kelantan..huh? ada jugak yang buat prank kata fida aisyah ni seorang yang cacat rupa, ariffshah ni hanya membantu untuk menceriakn hidup dia.. huh? ada juga yang kata fida ni lelaki or perempuan or both? huh?? haih.. macam2 la lagi spekulasi2 dan konspirasi2 yang ada.. mana satu betul, wallahualam.. even entry ariffshah tentang fida aishah pon dah tiada.. so, x dapat la nak kongsi dengan korang.. tapi seyes cerita diorang sweet.. ko hado? dalam blog je la kan.. haha..

lagipun benda ni dah basi, aku baru nak bercerita..

walaupun ramai yang mengkritik watak fida aishah yang telah dicipta, tapi aku tetap nak kata yang aku suka dengan lenggok penulisan dia.. dan 'dia' berjaya mewujudkan satu watak yang tak wujud dan berjaya meraih simpati ramai pembaca..

kalo la blogger yang bawak watak fida aishah itu happen to read my blog, aku nak bagi nota ni kat dia

"just be proud of who u r.. takyah la tulis pasal watak yang dicipta.. you have proof urself yang hasil nukilan tu ada jiwa.. kalau tak, masakan ramai yang bersimpati.. tak payah la nak cakap pandai melukis sedangkan tangan kaki bangku (ada ke.. haha), mix aussie-malay (jadi org melayu sudah.. come on.. be proud.. dalam tulisan pon ada cakap pasal darah pahlawan kan), sakit (mintak dijauhkan), family problen (hah! ni lagi mintak dijauhkan). dan tolongla credit gambo2+lagu+lukisan2 yang anda gunakan.. bukan apa, kita pinjam orang punya kan.. kena la ucap terima kasih.. tu je.. hope to see u write puitis-ly in other blog.. moga tiada awan mendung di atas kepala anda (ada ke? x puitis langsung haku ni.. hahaha)"

p/s: aku adalah khairiyah.. sapa tak caya aku adalah khairiyah, aku sumpah korang jadi sumpah2.. hahahaha..

ok chow... salam..

2 comments:

biskut said...

hi khairahimo...

ku tahu fida aishah ni banyak peminat. tahulah yang tipu identiti...

tapi ku nak tahu karya dia mmg best sangat ke? boleh tak cik khairahimo bagi contoh..

Khairahimo said...

urm.. karya tu merujuk yang mne?

saya boleh puji on cara penyampaian penulisan je la.. sebab yang lain2 karya sperti lukisan etc, rmai yang cakap dia tipu bukan..

memang bahasanya indah.. bertambah indah bila melihat gambar2 yang dikongsi (gmbr d ambil dari sisi atau blkg shj-gadis kacukan mat salih, lawo, rmbut brunette gtu), bercerita tentang perit hidupnya.. yang sakit dikala malam.. islamik.. yang juga ada family problem..

jadi, yang memberi sokongan sangat ramai.. golongan ini lah yang dikatakan peminat.. lagi bertambah minat bila blogger ariff shah yang encem tu dikatakn keluar bersama fida gi bazar ramadhan..

well.. bayangkanlah org cantik dan encem keluar bersama.. macam membaca novel.. mungkin sb tu rmai peminat jugak..

hehe.. sekian la ulasan.. saya tak dapat bagi contoh.. sebab saya pon tak ingat dah exactly bagaimana..