Saturday, September 26, 2009

Raya

slmt ari raya sume.. aku dh pulang ke serdang dh n aku kebosanan.. klo x, xmne nyer aku nk singgah update blog.. waa.. skrg ni makin slow aku update blog.. klo dlu, kt wordpress, ada je bnda nk tuleh.. hmm..

raya thn ni sgt simple gle n x pnt.. nk tau npe aku ckp mcm tu?

1. kebiasaan kami sekeluarga mngadakn kenduri lps smyg raya dh jd luar biasa dh sb thn ni masjid kbetulan wt kenduri gak.. maka kami, hanya sedekahkn air kotak utk para jemaah.. pg raya tu mmg agak boring gak sb x tau nk wt apa.. slalunya org g smyg raya, aku sebok kt dapur sediakn hidangan utk kenduri.. maka, pg raya tu, aku x pnt.. seyes! tp aku rndu r ngn knduri2 ni.. harap2 thn dpn msjid x wt knduri.. hehe.. jht ke niat aku ni? :P

2. nenek sblh ayh aku dh xde dh.. maka thn ni, sedara2 sblh ayh yg aku lawat hanya dua umah je.. umah nenek dlm hutan (jgn tnye npe nama gni.. ayh aku r sesuka ati bg nama tu kt mak sedara die pastu jd ikutan) n mak ani.. dlu, byk umah ktorg g pas knduri.. dlm 5 6 umah gak.. skrg makin lama makin kurg.. bl org nyer dh xde, tggl umah yg kosong aja..
alhamdulillah nenek sblh mak aku yg tggl ngn kami ni still ada.. pg2 pas smyg raya, mmg rmai la yg dtg utk salam nenek aku.. klo dh xde umo die, lg sunyi la gamaknye umah aku.. xde org nk dtg pg2 raya dh.. huhu.. harap2 pnjg umo mak laen (again jgn tnye nape nama nyer gni.. haha)..

3. mak aku nyer lauk simple gle thn ni sb x nk mbazir sb die tau x rmai org yg dtg pon.. especially bl mak aku announce kt sedara2 aku, adik aku kne chicken pox, jd jgn blk! sian abg aku x blk.. ye r.. akk ipar aku tgh ngndung, lg r mak aku x bg.. tkut jgkit.. igt lg time aku dlm perut mak aku, mak aku kne chicken pox.. doktor siap ckp ngn mak aku lg 'slalunyer org akn gugurkn kndungan sb tkut kndungan tu cacat..' tp mak n ayh aku redha klo dpt ank cacat.. tup2 kuar, sehat kau.. ni la hasil nye! aku yg tembam! hakhak.. tp kulit aku bmasalah ckit la.. klo ade scar, lmbt nk elok..

4. aku asik kuar raya jek.. haha.. 2nd day aku lepak lg.. 3rd day, 4th, 5th aku dh dgn kwn2 aku.. hehe.. jd, aku x byk tolong mak kt umah.. msk pon x.. xpe.. adik2 aku la plak nyer turn utk pnt.. lolx..

5. famly pak itam je blk.. famly mak ngah x blk pon.. jd, seyes sgt sunyi raya thn ni.. klo x, famly mreka la yg memeriahkn umah kami.. skali blk, pnuh lmn umah ngn kreta2 mreka..

p/s: tp terisi r raya aku bbnding klo aku raya kt bintulu.. 1st day raya jek terisi.. pastu dh x dh.. pnt naek public transport jek.. maklumlah.. keta xde.. ni nsb dh de keta.. hehe..


gambo d pg raya..

No comments: