Tuesday, November 24, 2009

A scene in my house..

owh.. saya lupa nk bgtau.. tau x mlm before g cameron tu kan, satu umah majuk ngn ayh. sb ayh sorg je xmau g cameron.

alkisahnya begini.

20 Nov 2009
pada pkul 10.30pm. Saya melangkah masuk umah selepas mjemput adik aku dari equatorial, saya lihat semua berada di ruang tamu kecuali mira (sb die kt matrik). jadi, saya pon duduk meleseh d sebelah kanan lutut mak saya.

Saya : Esok kt nak ke mana ni, mak? (dengan nada yang agk kuat, agar d dengari oleh ayh yg dok sblh mak)

Mak: Ntah. Dak abang nak g Cameron

Saya: Ayah, jom la.. (ari sebelum ari tersebut, mak ada ckp ayh mcm berat pd xmo g.. jd sy test, tgk btul ke x ayh xmo g)

Ayah: Korang g la. Ayah betul rasa x sehat badan. K.long drive la. Pegi2..

Saya: Kalo ayh x g mesti mak x g.. (dalam nada x smgt.. kecewa.. wuwu)

::Hanya bunyi cengkerik je kedengaran di luar.. tgh seronok bgurau senda kot::

Lepas tu, sorg demi sorg tinggalkan ruang tamu. Hanya tinggal saya yg sedang tolong mak menyiapkan teka silang kata n ayh yang sedang tengok tv.

Lepas tu, saya pulak angkat kaki bila teka silang kata berjaya d selesaikn setelah beriya cari dalam kamus.

Lepas tu, mak saya pulak angkat kaki meninggalkan ruang tamu n memasuki bilik saya n kami mula bergosip.

Saya: Satu umah majuk ngn ayah..

Mak: Biaukan.. Takpe la.. kita tengok macamana esok.. Tak pon, kalo ayh btul xmo g, k.long g la esok ngn abg.. sian k.ina lom pernah g cameron.. nanti smpai kat dak mira kat gopeng, amik la mira.. Tapi k.long jangan drive.. Mak x bg..

Saya: Baiklah..


21 Nov 2009
Pukul 8.00am, saya kuar blk, terus g dapur.. Nak wat breakfast kengkononnya. Tapi saya lihat akk ipar saya sedang dok wt sandwich..
Saya: Baru igt nk wt breakfast.. hehe

Saya g kat abg lak yg tengah kat luar, panaskan enjin kreta dia n kreta sy.. pagi2 dh jd mami jarum.. haha..
Saya: Bang.. Jadi g ke? Ayah?
Abg: Takpe.. awl lg ni..
Saya: Urm.. smlm mak ckp, kalo ayh xmo g, mak soh kt je g.. sian k.ina sb k.ina lom g..
Abg: Xpe.. relax dlu.. sat2 g kt tgk mcmane.. (steady gle abg aku ni.. hmm..xpe.. tgk je r cmne)

Saya g blk kat k.ina.. n tolong2 dia.. makan sandwich yg dia wat.. haha..
Mak: dah kul 8.30 dah.. ayh ko tdo je lg.. x g la kot.. wahaha..
Lepas tu, dak echa lak kuar dari bilik..
Echa: pujuk ayh jom..
Saya: Ala.. ko g la.. tak reti..
Echa: Xpe.. ko dok je kat luar.. teman je..
Saya: Yela2..

Kitorg g blk ayh.. dak echa msuk.. aku lak melencong g luar.. bagi aym mkn.. dari luar aku tdengar sore ayh..
Ayah: Ha dah.. jalan2..
Pastu diorg dah kuar dari blk.. Echa kelihatan gumbira teramat.

Yosh! Thx to echa..n to all the merajuk things last nite.. mesti ayh dpt rse sume org pon majuk ngn dia.. hehe

No comments: