Saturday, September 22, 2012

topeng warna warni

salam..

wow.. lama betul tak menulis.. i'm suppose to be sleeping, but here i am, writing in my favorite little corner on my toto.. hee.. 

my life is too board lately.. takde apa yang boleh dinukilankan.. 

ye.. saya dah ada bf.. mungkin sebab tu tak banyak dah nak cita kat sini.. kah3.. perlu ke bgtau? 

its been great 7 months ++ and still counting.. till jannah i pray.. amin2.. 

but thats not what i;m gonna write.. 

still.. its about relationship of course.. haha.. 

i've been knowing him since my degree.. tak rapat langsung.. until he start to worked and i further my study.. 

since then he become my besfren and still.. 

sepanjang jadi close fren la kan, banyak benda la yang kitorang share.. macam dia suka politik, aku ni yang tak tahu psal politik, dengar je la kan.. and aku lak of course cita ntah hape2 la merapu2, dia pun kene tadah telinga.. haha.. 

ada satu benda la yang dia pernah cakap kat aku time dulu yang aku nak share.. 

'khai.. kalo ko nak tau, lelaki ni kalo depan perempuan, macam2 jenis topeng dia akan pakai. and there are a lot of things yang guy akan buat to impress a girl'.. 

aku pun xtau ar macamane hal ni leh kuar.. tapi mungkin time ni cakap pasal hubungan lelaki ppuan la kot.. 

peh.. sampai sekarang kot aku pegang tu.. tapi cik penguin tak lah.. sebab kitorang solely start as an honest fren kan.. tapi still, aku pernah gak go thru that process dengan lelaki2 lain.. wah! kem men plural lagi kan.. hakhak.. kidding2.. *just to show yang aku ni hot stuff la kengkonon.. bluekk.. :P

tapi the things is, aku ni bukan la jenis senang impress sangat pon.. buruk sangka lagi ada lah.. gebangnye ko! ha.. tu dah tahap2 menyampah la kalau aku mengutuk dalam hati.. or paling2 pon aku apreciate knowledge yang dia share.. itu sahaja.. lain la, kalau ko cakap kau tau yang artis dira tu ialah anak bekas ketua menteri melaka, abu zahar.. peh.. tu aku kagum.. lelaki tau?? biau betul ko ni.. hikhik.. cik penguin sy tauuuuu.. saya kagum sungguh ngan dia.. 

urm.. perihal topeng.. kalau baru sebulan dua kenal, belum tentu lagi dapat bukak semua topeng2 nye.. cara senang, perhatikan how he handle benda2 keliling.. sebab, ko bukan akan tinggal dengan cara dia tawan hati kau.. tapi ko akan tinggal dengan character dia n macamana dia mampu untuk buat ko berkali2 jatuh cinta smpai hembusan nafas terakhir.. ish.. aku rasa banyak kali aku cakap pasal character dalam blog aku ni.. penting niiiii.. kalau starting hubungan pun dah berbohong, reject ar.. sebab, pada aku orang macam ni tak hormat hati and kepala otak kita.. 

again.. aku tak la kata pilihan aku perfect sangat.. tapi Alhamdulillah la, cik penguin saya tak buat banyak pun on impressing n topeng lgsung yilek.. impressing tu, sekarang ni ada lah.. ckit2.. :P hakhak.. topeng, sy harap awak tak bertukar jadi bukan2.. batman ke, spiderman ke, kluang man ke.. xmo.. saya nak awak just be in your own skin.. hee.. 

i know, girls out there, my beloved fren who read this, i know some of you maybe have the same thought like mine: judgmental n sangat hati2 bila nak start hubungan.. but stil, there are certain girl yang sangat tak hati2.. i just hope n pray hard that we can be strong, have principle, but not too memilih la.. 

mak aku kata, kalau nak cari suami, 

1. agama
2. harta
3. tanggungjawab
4. kesihatan

kalau ada yang terkurang di pilihan2 tu, selagi nyawa kita ada di jasad kita, selagi tu Allah swt bagi kita peluang untuk perbaiki.. 

ha.. ni dah lari dari tajuk ni.. tapi takpe la kan.. aku share apa yang mak aku pesan.. hehe..

p/s: sangat suka tengok anak2 ikan kat fac pendidikan yang taff2.. amik pendidikan jasmani ye dik? hakhak.. nak gi jogging ngan awak leh tak.. kui3.. 



No comments: