Saturday, October 6, 2012

things we shud teach our kids

its hard to trust a man.. 

ada byk kualiti yg dia perlu ada untuk dipercayai sepenuhnya.. 

aahh.. why am i talking about this nonsense.. since ppuan klo dh jatuh cinta, kena tipu pon xpe.. 

aku membesar dalam environment yang aku rasa aku perlu suspicious terhadap orang especially lelaki.. 

frankly, aku start ada rasa suspicious sejak aku mula bsekolah tadika.. dikala tu banyak sangat kes culik kanak2 and aku selalu sangat diingatkan oleh mak ayah n nenek aku untuk jangan percaya kat orang.. no matter how late they are to fetch me, NEVER follow any man/woman yang offer a ride home.. yang cakap dia tu kawan ayah lagi ar takleh caya.. actually this kind of thing is better than takotkan budak2 pasal hantu.. this is REAL deal.. hantu is NOT.. 

and kalau hilang kat shopping complex, please wait dekat mana2 escalator or tgga yang ada.. mak n ayah akan cari kat situ.. my mom and dad, diorang bukan someone yang suka anak2 jd panic.. tapi mereka acapkali mengingatkan.. so, aku prnh la hilang skali.. time tu umur 5 tahun.. n yes, i waited for them kat tangga.. tapi, aku rimas sebab ramai sangat orang lalu lalang kt ctu.. then, aku p cari keta ayh aku.. wpun x knl lagi huruf n nombor plat, tapi aku bjaya cari.. agak steady kan? thanks to my mom n dad.. *gila merata mak ayh aku cari aku.. tengok2 ada kat keta dah.. lol.. i'm sure cause them to panic.. lolx.. 

aku ingat lagi aku kena marah gila2 dengan arwah nenek aku sebab ada sorang brader tu borak ngan aku time dia tunggu bus depan umah aku.. time tu umur aku 6tahun.. peh.. dia punya bising, sampai sekarang buat aku berhati2 dengan orang.. 

but then sometimes, dalam hati2 aku t'slip gak suspicious tu dari genggaman aku.. ok.. xmo cita kisah lama.. 

walau apa pon.. aku doa sungguh2 supaya kawan2 aku pun berhati2 dengan orang keliling.. bukan kawan2 je.. anak cucu keturunan kita pun perlu diingatkan.. 

salam.. 

No comments: