Tuesday, September 28, 2010

muhaSABAH diri

ok... i'm goin to Sabah this January!! Seriously out of my mind.. haha.. tak sampai 10 minit untuk mencapai kata putus.. warghhh~~ khai.. ko memang bagos bab2 macam ni kan.. aku doa2 i've got nothing important on that date.. ke ada kawan2 rapat aku yang bakal berkahwin or bertunang? hmm.. ke aku yang bakal bertunang? huahaha.. no2.. itu mustahil..

nasib baik g sabah je.. silap2 aku beli tiket ke perth.. bkn mahal sangat pon.. tapi bak kata kawan aku, kalo gi sana, kita duduk kat airport je.. then, kita pulang la.. huahaha..

hmm.. aku nak munaSABAH diri sebenarnya ni.. ada banyak benda dalam hidup aku yang aku nak perbetulkan.. untuk menjadi seorang manusia yang berguna di kemudian hari..

bukan untuk sesiapa tapi aku pikir, benda ni untuk kebaikan aku juga..

dari segi hubungan aku dengan Tuhan, kadang2 aku masih leka.. masih tidak konsisten.. dan aku sentiasa membuat dosa.. aku slalu doa agar jodoh aku dipercepatkan untuk aku kurang membuat dosa dan perbaiki hubungan aku dengan DIA..

dari segi skill, aku nak mantapkan lagi skill memasak and nak belajar menjahit kalo boleh..

dari segi kesihatan, aku rasa aku perlu diet kembali ar.. aku dah gemok dah ni.. isk3.. naik 5kilo dah! gila2..

dari segi hubungan antara manusia, aku nak kurangkan umpatan dan kejian.. aku nak kurangkan kawan dengan orang2 yang aku tak suka supaya tidak terjadi umpatan dan kejian itu.. aku taknak langsung kawan dengan lelaki yang aku rasa ada potensi untuk menggedik dengan aku.. aku tak suka dan aku tak mahu menambah dosa.. ngahaha.. agak direct di situ.. :P

dari segi kewangan, aku taknak kedekut sangat la.. aku nak perbanyakkan sedekah.. tapi kan, hidup di dunia sekarang ni membuatkan aku rasa malas untuk bersedekah kadang2.. bukan apa.. ye2 jek duit aku tu disalurkan untuk tujuan yang betul.. tapi apa2 la.. pada aku, yang penting niat.. orang yang uruskan duit aku tu yang perlu amanah.. kan2?? hehe.. owh.. dan aku nak rajin2 bagi kat anak buah aku.. mudah2an, kita tolong anak orang, orang pon akan tolong anak kita.. mungkin bukan dari orang tu, tapi dari orang lain, dengan izin Allah swt..

dari segi kerjaya, oouhh.. aku masih mengeluh.. doa2 aku mendapat kerja yang gajinya atas 2k.. aku nak simpan duit untuk kawen ok.. haha..

dari segi hubungan ibu bapa, aku rasa, aku perlu rajin ar.. masalah aku sekarang ialah aku malas.. kadang2 takat masak jek.. kemas umah aku tak suka.. haha.. mintak maap mak.. urm.. aku akan rajin2 kan diri aku..

ok.. itu je kot yang aku rasa aku perlu perbaiki wat masa ni.. and korang doakan la aku eh.. hehe..

No comments: