Monday, September 27, 2010

potpet2 raya n mknn..

sapa agak-agak nak dengar aku bebel, sila ar baca.. sebab post ni takdak gambo.. malas OK.. ngeee... :P

waaaa.... teramat lama rasanya tak melawat dan menulis blog.. bulan 9 memang bulan yang sibuk.. huhu.. nak2 lagi kte bru je lepas raya.. mana sempat mahu tulis blog.. reply mesej n angkat call pon tak sempat.. wahh.. ni macam betul2 bizi ni.. hehe..

masa raya aritu, aku wat rendang tok.. 80% aku wat ar.. seyes.. x tipuu.. hehe.. cuma garam jek mak aku yang tambah.. n kerisik 2, guna yang dibeli jek.. jadik ar rendang tok aku.. dia takde plak berubah jadi rendang nek.. hahaha.. wa x tipoo lu.. bape banyak kali nak cakap? isk3..

then.. kari pon 80% ar aku wat.. alhamdulillah.. aku rasa sangat lega dapat tolong mak aku.. lagipon, best memasak ni.. nak2 kalo ada geng.. hehe.. mak aku la tu.. sama2 beriya.. :P

then.. masa cuti hari malaysia 2, aku adik-beradik ngn akk ipar aku pergi ke simpang pelangai, bentong, pahang.. before that, aku sempat masakkan sambal ikan bilis petai.. sedap wa cakap sama lu.. tak caya lagi?? ok.. xnak caya dah.. sedang berusaha menjadi isteri mithali ok.. klo tak, takkan la aku blajo masak, jahit langsir bagai.. isk3..

urm.. semalam lak aku ngan mak aku wat kueh som-som.. untuk sapa2 yang agak2 dah macam orang tua and takdak gigi, memang sesuai makan kueh ni.. lembut wa cakap sama lu.. huahaha..

aku ingat nak blajo wat kueh telinga keling.. kalo orang melaka panggil telinga batak.. ada orang yang sopan santun pggil kueh deram.. apa2 la.. janji tu la kueh nyer kan.. huhu.. tapi kat intenet tak banyak lak resipi nyer.. mak aku lak dok tak caya ngan resipi kat tenet.. jadi, aku bergantung harap kat orang la sekarang ni.. sapa2 yang agak2 ada resipi kueh telinga batak 2, sila la bagi kat aku.. onegaishimasu!

btw, spe2 ada gi fanmeeting JYJ? bapak mahal tiket dia membuatkan aku kedekut untuk keluar kan duit sekaligus tidak meneman adik aku (dia anak lord2, 3 4 ratus tu takdak hal).. ciss.. nasib la dia.. aku nak simpan duit.. nak beli sugar glider.. hahahaha..


p/s: leh tak nak mintak salah satu hantaran kawen aku, sepasang sugar glider.. huahaha.. owh.. kalo nak tau.. adik saya di unimas tu ingatkan sugar glider tu adalah handbag or baju yang branded! huahahaha.. ia adalah sejenis marsupial wahai adikku.. ngahaha.. tak pasal2 dia panggil bendalah tu baju kelawau.. hahaha..

12 comments:

hyunnie said...

Khai ssi~...kueh som-som tu..kaler hijo mkn ngn sirap gule melaka tu ek?
huhu..aritu blk kampung raye..mak aku sebok nk blajo ngan macik aku..ngan aku2 jd mangsa kna blajo skli..huhua =P
ade gak yg tau kueh ni.. joha~

Khairahimo said...

ha.. dia mmg makan ngn sirap gula melaka.. tapi yang kat melaka, kaler dia putih je.. jadi aku nyer som-som kaler putih ar.. huhu
waa.. ko pon blajo gak.. joha2! hehe.. bila nak jamu aku ni?? rndu ngn nasi mak ko yang sedap tuh! hehe..

hyunnie said...

oor..guna sntan je ek..yg macik aku ajar tu ltk pandan..tu hijo..huhu..
aritu try wat ngn mak aku..tp krg kick arr..huhu..amatur =P
mehla dtg umah aku..umah sg.buloh ko x smp lg kn..
klo mak aku free..nk msk2..aku btau ek..huhu =)

Khairahimo said...

a'ah.. guna santan je.. oo.. mak aku ltk daun pandan je kt dlm kuah gula.. ngahaha..
ok2.. hehe.. 2 la.. xnah lg smpai kt umah ko tu.. bl la ek nk g.. eh bebeh.. i'm going to sabah this january.. g ngn bdk2 fac.. huhu.. n btw, somebody misses me.. haha.. trasa klakar pon ada.. x biasa chat pon ngn bdk 2..

hyunnie said...

waa..bestnye..at last g gk sabah ek..wtpe beh?
uiks..spe yg misses u tu?ahaxx..story sket..curious aku..huhu

p/s:i'm planning to go korea next mac..join tour cikgu2 skolah wani unimas..tp xtau la jd x..mau join?
na michosso..=P

Khairahimo said...

next march?? ala.. dh dkt nk anto abstract for colloquium.. xdpt la join.. best nye nk g sana! bpe kne bayo??
aku g sabah sje jln2 ngn bdk2 fac.. huhu..
urm.. spe misses me? hmm.. tang tu, nobody ekceli.. kwn aku 2 kne usik ngn bdk klas dia.. huhu.. then, dia lak yg mcm heartbroken.. haha..

hyunnie said...

huhu..mula 2.5K je..tp dh up 2.8K kot..klo xcukup org,kna naek lg ..klo mhl sgt,cancel la..huhu
sje je..tebiat..aku pn xsure lg cmne..

Khairahimo said...

kure.. nk g gak!! murahnye! complete ar ngn hotel sume? bl kne bayo tu??

hyunnie said...

yup..utk transport,hotel,visa..5d3n.mkn skli kot..huhu.paspot excluded..
byr next year..smpt kot nk saving dlu..huhu..nk g? ;p

Khairahimo said...

bpe aribulan?? nk gak kne tgk tarikh.. nti aku bgtau ek.. hoho.. tp seyes mcm best..

hyunnie said...

huhu..miahn khai ssi..dh tutup rupenye..
tarikh aku x igt..tp time tu cuti skolah la..

Khairahimo said...

deh.. kwnchana lah.. xde rejeki.. die soh aku dok diam2 wat thesis n tgk supershow3 mse bln 3 tu.. ahahaha.. :P