Monday, September 19, 2011

heartstring


lately ni aku layan heartstring..

tapi takde la marathon gile2..

satu hari 2 3 episod je..

agak gile kalo mau layan 15 episod non-stop kan.. haha.. lainla kalo jalan cite segempak iris or city hunter..

so, arini aku dah tengok sampai episod 11..

meh cini aku kasi review..

awal2, aku dok bebel2 kat adik aku cakap cite ni takde motip.. tapi still layan lagi coz ada ramai gak yang puji cerita ni.. and seyesly, aku tak tahu la mana taste diorg.. huh.. mula2 adik aku tak tahan dengar aku bebel.. lama2 dia pon bebel sekali.. hahaha..

ok seyesly people, memang bosan wa cakap sama lu..

1) jalan cite tak berkembang dengan bagus.. 1st 8 episod, meleret! and i see the director ajusshi stole the limelight of the hero character itself.. cite apa yang menjadikan watak hero dia tenggelam??? duh.. boring~ sampaikan aku wondering, sapa watak utama sebenarnya coz sampai episod 8, aku rasa aku lebih tertunggu2 apa yang jadi ngan director tu..

2) pastu banyak sangat flashback2 yang ntah hape2, macam ko takde keje len nak buat melainkan mengenang benda yang terjadi.. ohh sangat takde point dia wat cite.. contoh yang paling jelas ialah bila watak hero tu suka pada professor dia yang lawo pastu dok sedey2 bila kena reject, tkenang2.. tolonglaaa.. dont you have some better thing to do?? so-not-namja.. betul la prof tu cakap, dia tu still budak lelaki bukannya lelaki.. haha..

3) ok la.. ramai orang cakap cite ni dibuat sebab dalam cite you're beautiful, watak yong hwa tak dapat park shin hye.. tapiiii.. ntah kenapa aku rasa buang masa je ada cakap2 tu.. takde apa2 pon yang semenarik you're beautiful.. kecuali dengan watak yonghwa yang stereotype dengan watak yang dia bawak dalam you're beautiful.. lelaki main gitar yang ada cool personality.. heh..

tapi kan....

since dia masuk episod 9, aku dah start tak sabar nak tengok the next episod.. hee.. sebabnye ialah, baru la nampak sweet nye yonghwa dalam cite ni.. *fan-girl-mode.. kyaaaa~~ hahaha.. he so sweet ok.. aku suka part die hulur tangan kat park shin hye tapi bila park shin hye hulur tangan, rupa2nye dia nak pegang beg girl tu je.. ahax.. malu hokey.. tapi apa yang jadi lepas tu lagi sweet.. i like~ ahax.. ok seriusly.. memang sweet.. kalo la ada pakwe yang begitu time belajo dlu.. ahahaha.. maksiat2.. kah3..

and sekarang ni baru nampak conflict yang berlaku.. and baru la aku semangat sikit nak tengok..

if i have a chance untuk tulis jalan cerita dia, aku akan twist dari cerita you're beautiful.. yela.. sebab tu yang diharap oleh peminat.. nak tau macamane? girl A saling suka dengan boy A (yang poyo konon hensem) tapi boy B (soulmate) pon minat gak kat girl A. kalo dalam you're beautiful, boy A dapat girl A tapi dalam heartstring, boy B yang dapat.. AFTER she consider, who is alwiz be there for her.. who is more willing to sacrifice for her.. who she doesnt want to lose most.. semuanya tepat menuju ke boy B.. barula tak cliche..

ni balik2 hero dia mesti menang walaupon 2nd hero tu soulmate dia.. tipuu je tu sume.. in real life, who needs someone yang asik sakitkan ati kita sedangkan 2nd hero tu selalu ubati hati kita.. ha.. jawab2..

oh.. lagi satu aku suka ialah watak director and profesor perempuan yang yonghwa minat tu.. sangat matang ok.. he..

the end..

penat la bebel2.. bukan ada orang baca pon.. kah3..

3 comments:

sweet life said...

aku malas nak bace..
nak komen je...
tak leh lah nak layan sgt..
nnti tak siap keja aku...
huhu

hyunnie said...

huhu..best ke beh..
aku dh lame x layan kdrama..
xde source..n xde yg menarik minat
last tgk pn secret garden je..huhu
city hunter best x?

p.s. sape kate xde org bace..lame aku dk tgu je bile nk ade post baru..huhu

Khairahimo said...

heartstring tu best lps episod 9.. b4 episod 9, ko x tgk pon xpe.. ahahaha..

city hunter, best gle! minho sgt macho ok.. haha.. ko akn rse nk marathon je x henti2 nk kasi habeh..

hyunnie.. ko nk aku bg ko source ke?
tp aku ckp, ko akn start x off pc smpai pg r sb donlod.. hahaha..
aku bru usha ada 1 website yg adik aku bg..
b4 ni, dia je yg donlod.. aku tukang tgk je.. tp sb aku nk tgk cte scent of woman n protect the boss, adik aku soh aku donlod sndri episod2 terakhir cerita2 tu..
klo ko nk, aku leh bg link.. gmbo hd wa ckp sme lu.. mau? hohoho.. tp tatahan la smpai berbelas2 gig 1 cite..
adik aku blk kolej, dok jual cerita2 yg dia donlod tu.. hahaha.. mata duitan tol.. tp bbaloi la ko q cerita..
oh.. selain dr website tu, aku ptt rekomen ko utk donlod 1 software yg boleh auto donlod after ko grab link mediafire ke megaupload ke filesonic ke, xkesahla.. sume boleh..

ataupon, ko g je cari adik aku kt puncak perdana tu.. mntk je dr dia.. abeh cte.. xyah ssh2 donlod.. ko ckp je, nti aku soh dia kasi ko free.. hahaha.. ops.. tpanjang lak :P