Sunday, September 25, 2011

uri harmonim..nenek sy

Urm.. Nenek saya dah berusia 92 tahun. She was born in 1919.. Dia memang garang.. Sape kata nenek selalu manjakan cucu? Tipuu jew.. Aku pernah je kena kunci pintu sebab degil taknak dengar cakap dia. Benda yang paling dia marah bila aku dok borak dengan sorang abang yang tengah tunggu bas depan umah aku.. Fergh.. Berzaman gak kena bebel. Tapi time tu aku tak faham. Abang tu baik je..
Tapi yelah.. Orang tua suka beringat.. Jangan dah terlanggar baru nak terngadah. Kalo la abang tu dalam sindiket jual organ dalam badan.. Naya aku.. Nauzubillah..

Nenek aku memang disiplin orangnya.. Aku pakai kain batik pon dia tegurkan sebab salah. Kena la tengok bunga dia.. Ni aku men pkai je.. Bunga pon terbalik.. Haha..

Nenek aku pon kuat ingatan.. 2 3 tahun ni je die dh start x knl orang.. Hurm.. Even dia dok umah pon, dia tau cuti sekolah bila.. Baguskan..

Dulu before g sekolah, sebelum ada air pancut, nenek aku jerangkan air subuh2.. Ubat gigi pon siap letak kat berus gigi. Towel pon dh siap sgkut. Mcm ank raja x? Hoho..

Tapi sekarang.. Its time to pay her back.. Kena uruskan makan minum, berak kencing and kerenah dia. Kerenah takde apa pon.. Alhamdulillah..

Harini ada benda kelakar nak cite pasal dia..

Kitorang ni suka usik dia.. Tanya nama dia.. 'kwn' dia aka arwah atuk aku.. Tapi nama ktorg yg jaga dia ni dia x igt.. Jadi tadi mak aku saja tanya..

Mak: ni siapa ni? Kenal? (sambil tunjuk diri sendiri
Mak len: sa..sa..saba..sabariah..
Mak: sabariah? Kalo ni sabariah, yang ni nyonya mansur la?
Mak len: hihi..

Haha.. Kelakar! U shud see her expression.. Nanti klo ada yg klakar2 lg aku tulis k..
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments: