Tuesday, July 17, 2012

love story

bila baca terfaktab, aku teringin gak menulis balik.. haha.. ye.. dulu aku pernah gak menulis.. masa form 4.. honeymoon year.. ha.. hamik.. sampai exam pon aku honeymoon kan.. ok2.. bukan itu yang aku nak cerita.. 

aku menulis cita cinta.. tapi cita bodoh2 jek la yang mungkin cliche pada sesetengah orang.. ala.. pada aku, sume kisah cinta adalah cliche.. isi nyer sahaja.. on how u develop the storyline yang menjadikan ia best or tidak.. hehe..

well, masa form 4, mungkin sebab minda masih tak berapa berkembang, or waktu tu aku lebih banyak baca buku francine pascal berbanding ahadiat akasha, penulisan aku lebih pada cita cinta yang macam mat saleh tu buat.. haha.. 

young (student/stil xdak pekerjaan tetap), outspoken girl (celah mana pulak cita ahadiat akasha ada outspoken girl ye dak) yang agak educated, sedikit baik hati (kadang2 teramat baik) dan kadang2 bitchy.. haha.. 

yang lelaki nyer lak wataknya tak banyak cakap.. hot stuff.. suka dengar bebelan girl tadi.. besfren maybe.. 

love solely on love jek, aku rasa susah nak survive.. so, apa yang aku buat is aku emphasize kan character mereka.. character makes the love look strong right.. ;)

and selalunya yang menjadi masalah ialah they didnt know that they love each other.. cliche? hahahaha.. kan dah cakap.. nama pon kisah cinta.. apa lagi masalah yang berbangkit?? mak ayah? kawan2? kekeke.. tu sume leh d bawa berbincang.. :P pulak dahhh.. 

and.. the skill yang ada pada each character ko leh mendalami dengan adanya internet.. mudah kn.. ye.. internet sangat2 membantu..

contohnye, if you are writing about about cellist.. ada banyak cara untuk ko leh menjiwai watak yang bermain cello.. ok.. i know.. classical lak kan.. nak wat macamana.. time tu aku terpengaruh dengan cita meteor garden 2.. kah3.. 

hurm.. at my age sekarang, imaginasi aku sedikit kaku.. mungkin sebab aku dah train diri aku untuk tidak sangat khayal dalam cerita cinta yang direka.. well.. u harus wajib berpijak didunia yang nyata.. 

ok.. aku bagi contoh lagi.. kalo dalam penulisan mungkin a guy say its ok honey for u to have PMS.. tapi in real life, a guy wud say, kalo tiap2 bulan macam ni, sape tahan.. ha.. setepek kena kat muka kan.. haha.. 

ada je my sis mintak aku buat cita baru.. tapi hati ni tak trasa ingin menulis.. sebab aku taknak imaginasi cinta aku tercalar dengan realiti yang tak seberapa.. haha.. let me keep my love story within me.. nantila.. kalo aku ada sedikit keberanian, mungkin aku akan cuba menulis kisah cinta di usia tua ini.. kah3.. 

-out-

1 comment:

Unknown said...

tetiba i nak mengaku...

I PUN SUKA MENULIS CERITA CINTA GAK. hahahahah

khai, u jgn gelak! haha