Tuesday, January 11, 2011

Anugerah Juara Lagu ke 25




Tolong Ingatkan Aku - Ana Raffali

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita


ok.. ni la lagu yang dah menang AJL 25.. shaddap tak shaddap, lagu ni menjadi pilihan juri.. aku ada berasa kechiwa sebab lagu black-sofea jane tak menang.. ramai gak aku rasa tak pueh ati ngan keputusan juri.. tapi perlu gak diingat, AJL berdasarkan ritma dan puisi yang terhasil.. bukan sekadar vokal dan kesedapan lagu tu dibawa..

ok la.. aku dah tersedar yang puisi yang dicipta untuk sofea jane tidak sepuitis lagu ana raffali ni..

"Kisah kau tersedar, Dengan saku penyeluk masa" dan "Kisah ku tersedar, Dengan kasih memeluk rasa"

simbolik saku penyeluk masa tu ialah menunjukkan every second, masing2 hadir dalam diri masing.. betapa masing2 dah mencuri masa masing2.. err.. paham dop? ngehehe..

aku suka bait yang ni "Ku teringatkanmu, Setiap detik jantungku berdetak, Setiap nota jiwaku berlagu-lagu" fergh.. best2..

dalam lagu ni nampak la diorang bergaduh kan.. sebab tu la muncul lagu ni.. tolong ingat kan aku, tentang kisah aku dan kau.. sorg saku penyeluk masa.. sorg lagi merasa kaish memeluk rasa.. dan setiap kali itu, jantung dupdap2, setiap tu jugak jiwanya berlagu2.. aceceh..

ok.. tu je update aku..

Salam..

3 comments:

Unknown said...

sy suka gak ana menang... sungguh puitis!! lagipun... tgok la sape juri dia. hehe pepun, geram kat tv kat homestay tu!!! tetiba 'blue film'!!

Khairahimo said...

haha.. tau xpe.. nmpk yana je kt blue skrin tu.. huahaha

Unknown said...

hahaha bunyik cm yana je blakon dlm blue film... hahaha