Sunday, January 31, 2010

{Ideology ngarut 3} Insurance instinct?

aritu ada encik ni dtg ke opis n promo insuran takaful apa ntah.. aku perasan mcm ada perkataan BSN.. tp.. insuran la yg pastinyer.. which akn dpt kad kesihatan n apa ntah lg.. (nmpk sgt x interested kn.. haha)

yg aku tau klo amik insuran ni, klo msuk wad, die akn cover all the medical fees n klo msuk wad pon die akn cover utk wad la..

tp ada 1 bnda yg bmain dlm fikiran aku..

klo la aku apply bnda ni..

seolah2 mcm aku apply utk msuk wad 2..

err.. phm x? seolah2 mcm aku sedang melabur utk mdapat sakit..

mmg r ada certain org ckp bnda ni utk lgkh bjaga2 je ke.. or anything..

but aku lak pk, klo aku amik r insuran ni.. adakah 1 day aku akn msuk wad? tkutnye.. xmo la..

2 la ideology ngarut aku 2.. wpon pd aku, xde r bpe ngarut pon..

it's juz my instinct..

hmm.. mamat tu tanya kt aku, "nmpk mcm ada nk tnye je? klo minat leh je amik"

"eh xpe2.. saya sehat" aku sengih..

trus llk tu ckp "ha.. yelah.." dgn nada kecewa or give up sb aku xmau.. haha..

xpe r.. aku tawakal je pd Allah s.w.t untuk bagi aku kesihatan.. Amin~

2 comments:

sweet life said...

ayah aku ambek health insurance tuk family...
selalunye.. dah masuk hospital
kalo masuk ward baru dorang cover..
kadang2 aku sakit ati gak dgn dorang ni..
bukannye nak menolong akhirnya aku
tgk macam nak ambil kesempatan untuk untung.. cittt!! poraahh!!

Khairahimo said...

huhu.. ala.. in the end, its all about keuntungan dia kn.. huhu.. xpe2.. its good gak sbnrnya amik..