Monday, February 8, 2010

Pesanan dari ayahanda terchenta

smlm dlm kreta, mse on the way anto aku n dak aiza balik u masing2, adik aku ckp mcm ni.. he

"Dak syuhada kt along lawo.. Syu ada ramai abg2 sedara yang handsome2, hidung mancung.."

"Boleh2.. handsome2.. mcm shah rukh khan"

Tiba2 ayah aku menyampuk dari depan.. "Kalo tetiba die ilang hidung dia, ko mesti x suka dah kan.."

Ayah smbung lg.. "Kalo ko suka gigi die, nti bl dah tua, semua gigi luruh dah macam ayh, mesti ko xmo dah kan.. cakap pon kluar angin je.." ayah aku gelak lagi kuat.. Sungguh gumbira riang ria dia mengutuk perbualan anak2 dia ini.. haha..

Tiba2 ayah dah start nasihat dia..

"Xyah cari yang handsome2.. x kekal 2 semua.."

"1.. jangan cari penagih dadah ke.. kaki minum.. kaki mabuk"

"Kalau nak jugak, jangan menyesal.. ayah ngn mak tak kan support langsung.. tak kan amik tahu langsung.."

"Cari yang kita tenang bila bersama.."

"Cari yang boleh ke kiri ke tengah.. Means.. dari segi agama pon ok.. dari segi social pon ok.."

Lemah betul aku bila diorg masuk bab2 mencari jodoh ni.. sesungguhnya aku malas nak mencari..

Sape2, tlg cari kan leh? haha

Wasalam

2 comments:

hyunnie said...

aish2..dh nk mcari ke khai ssi?
steady r beh..nnt ko jmp nye r..xpn soh parents ko cri kn..huhu
sebok je aku ni..=P
(lgu bckground:michael buble- havent met u yet..try r dgr..best~ ske lrik die)

Khairahimo said...

haha.. mcmane nk start looking.. org2 keliling aku asik org yg sama jek.. mcmane nk expend market.. haha..

btw, lengchai dh de awek~ wuaaa~~ keciwa..
{lgu taylor swift-teardrop on my guitar}.. haha.. poyo jek.. :P

urm.. ayh aku x mo cari kn.. die soh cari sndri.. haha..