Saturday, February 27, 2010

a piece of my mind n soul

for a fairly decent woman,
when we r searching for partner..
its not his face we r interested in..
its not his car we r attracted with..
but its more towards how he present himself..
{in term of, die kelakar ke.. die btimbang rasa ke. sum1 yg boleh bfikir dgn rasional apa yg tbaik.. }
n how he communicate with other people..
{in term of how he is with others.. is he rude? is he easily say the word LOVE to other woman.. things like that..}

nk ke cr sum1 yg semua org x suka dia..
nk ke cr sum1 yg x mhargai kita? no..
we r looking for sum1 yg decent enuff to live with until the end of our time..

tp, semuanya masih tpulang pd yg Esa..
kalo Dia tak mengizinkan, no matter how good the guy is, takkan jd jugak kan..

Bsangka baiklah pd Allah swt.. bl Dia tidak mengizinkan, adalah sebabnya.. after all, He knows what best for His servant..

p/s: yang penting dlm phubungan llk dan perempuan, elakkan fitnah.. cara utk elakkan fitnah, bataskan lah hubungan kita.. jangan kt mbataskan perhubungan adalah sesuatu yang x modern ok! sempitnya pemikiran org yg bfikir begini.. klo nk modern, modern la.. tp bataskan la.. we can still control it.. pilihan di tangan kita..
supaya maruah kt sebagai seorg Islam akan tjaga.. maruah mak ayah yang mbesar dan mdidik kita juga akan tjaga..
bkn harta yang mereka minta tp mcmane anak2 mereka bjaya dari segi kerjaya and hubungan dengan manusia..

p/s/s: aku serahkan segalanya pd takdir-Nya.. coz my heart belong to Him.. Kalo Dia bukakan hati aku pd sesiapa selepas ini, aku terima.. kerana dengan izin-Nya, aku b'doa dia lah yang terakhir aku akan sayangi..

wasalam

3 comments:

hyunnie said...

waa..khai ssi lyn jiwang..
joha..moge2 bahgie ko nnt..whoever he will be..huhu
may Allah bless u..

sweet life said...

...^^...
aku doakan ko ketemu dgn jodoh yang baek....
kita sekapal.. hehe

Khairahimo said...

aku pon doakn korg gak.. amin!