Monday, June 28, 2010

love? nah.. haha

semalam rumah aku ada kenduri.. ntah napa lately ni, bila time kenduri jek, ada je pakcik-pakcik, makcik-makcik, atok-atok, nenek-nenek yang bertanya, 'bertunang ke?' 'bila nak bertunang?'.. fergh.. aku hanya mampu tersengih sambil buat-buat bizi.. bertunang apa nyer, calon pon tarak.. calon-calon bintang fofulaer ada ler.. ngahahaha..

malam tadi, punyalah penat aku tolong mak aku angkat-angkat pinggan, kemas dapur and so on.. dan dikala itu, aku berharap dalam hati 'kan best kalau ada orang tolong aku time ni'.. korang tau tak apa maksud aku? haha.. lampi tol.. laki ler.. aku nak ar sorang suami yang rajin tolong aku kat dapur.. aku pon bukannya rajin mana.. haha.. kat mana nak dapat suami yang rajin? kat pasar ada tak? beli online ke.. ada ke? haha.. kalau ada, la ni gak aku beli untuk jadi menantu mak ayah aku..

bila timbul isu-isu tunang ke kawen ke, mesti aku jadi gatai tetiba..

ada beberapa sebab aku rasa aku tak layak untuk bercinta:

1. sebab aku rasa aku tak leh depends on lelaki. (means= selagi lelaki itu tidak nampak kelayakan untuk memimpin keluarga aku, selagi tu la aku lebih sanggup hidup seorang dari hidup dengan insan bernama lelaki)

2. sebab aku tak rasa aku mampu hormat perasaan dia. (means= i can be mean to someone who love me.. ok.. gini.. bila orang tu sayang gegila kat aku, aku mesti anggap biasa aja.. tapi aku still respek perasaan dia.. dan aku berkawan seperti biasa.. dan kadang-kadang aku agak sinis dengan mereka. oh.. maafkan aku.. cuma aku nak mereka sedar, aku bukan segalanya. ngahaha.. perasan tol kan aku ni.. bukan apa.. kasih sayang mereka terhadap Tuhan sudah cukupkah untuk mengasihi aku pula? fikir-fikirkan lah)

3. sebab aku rasa aku sendiri pun lupa berkasih sayang dengan Tuhan, jadi buat apa aku berkasih sayang dengan makhluk ciptaanNya. aku masih belum layak.

4. finally, aku tak suka lelaki gedik.. haha.. aku jelik.. bukan apa.. kita ni orang melayu timur.. affection tiada dalam kamus harian kita.. oh dan aku tak suka dipuji oleh lelaki yang aku tak berapa nak kenal.. ayat manis.. leh simpan wat pekasam.. tak pun, gi bagi kat perempuan lain yang bukan seperti aku.. hoho.. tapi kalau dah bercinta, ia perlu sebab ia seperti baja.. ngahaha..

hurm.. aku kan, tak berkenan sangat ar laki-laki yang suka menunjukkan kasih sayang mereka depan orang ramai. panggil awek mereka 'yang' 'sayang' 'hunny' dengan open air nyer.. macam dia sorang jek bercinta.. isk3.. aku ada ternampak this guy la kan.. muka baik.. alim gitu.. i like.. (sejak bila aku suka yang nampak alim, aku pon tak tahu.. haha.. dulu taste aku bukan begini.. huhu..) tapi, bila menjengah ke facebook nya, rejek teros! haha.. macam ar dak tu ada konfes kat aku kan.. kenal pon tak.. haha.. kalau kenal melalui facebook jek, kompem aku cakap lelaki ni sama je macam lelaki yang ada di dunia sekarang..

aku tak paham ar.. napa perlu tunjuk dengan cara begitu? kalau tunjuk melalui sonnet ke, poem ke.. best ckit.. maybe pada aku, cinta tu sangat halus, delicate, ia berada di ruangan paling dalam di dalam hati.. bukan senang-senang je nak tunjuk kat orang lain..

aku dah pikir-pikir dah.. time aku tunang, aku taknak cakap dengan sesapa pun aku tunangan orang.. wahaha.. well.. kawan-kawan baik, aku bgtau kot.. nangeh plak kang klo tak bgtau.. haha.. urm.. sebab tak elok menghebohkan pertunangan.. kalau perkahwinan, ye.. hehe..

p/s: kadang-kadang aku rasa aku cakap banyak dalam blog. bila kat luar, aku senyap.. aku pemalu.. huahaha..

2 comments:

sweet life said...

yups.. itulah engkau yg aku kenal sejak dulu.. pendiam..
tapi bila aku call.. aku yg open table...
baru bertabur citer kau.. keh keh keh...
harap aku dapat berkongsi saat bahagia kau dari peringkat sebelum tunang lagi... wohhhh....
aku tak pasti lah dengan aku ni..
huhu...

J said...

when the ryte time will come...
and the ryte man will arrive..
biasalah..makcik pakcik tuh..
kalau kak khai dah ditanya bertunang??

saya lagik aaa..dia tny ada bf sudah...aish...