Friday, May 6, 2011

belas

salah satu tugas aku sebagai student grf sem ni ialah kumpul kad progress student undergrad.. kad yang perlu ada sign supervisor sebagai bukti perjumpaan mereka dengan supervisor.. dan senang2 je dapat 10 markah untuk thesis kalo kad tu ada 5 kali perjumpaan untuk setiap sem..

dan aku perasan, salah sorang student tu, tiru sign lecturer.. so, sebagai seorang insan yang bekerja, what do you think i should do? laporkan tentang hal itu? kasihan pula.. attendance je kot.. of kos student tu akan dikecam hebat..

dan dalam ramai2 tu, ada dua orang lagi tak hantar..

yang sorang tu, dengar kata dia extend, apa sebab extend, aku pon tak tahu.. masa aku kumpulkan thesis student untuk diedar kepada internal examiner, dia the only one yang tak hantar.. dan dengar kata dia sebenarnya hanya tunggu untuk viva sahaja.. aku bagi mesej minta untuk hantar dengan segera juga tidak dilayan.. jadi, bila kad ijau tidak dihantar, aku pon cakap dalam hati, sukati hang la.. thesis hang.. bukan thesis haku.. tiada belas.. tiada simpati..

berbeza dengan yang sorang lagi ni, aku mesej, minta hantar kad tersebut, tapi dia kata kad nyer kosong, tidak b'sign, stil dapat markah ke kalo begitu? dan aku bertanya, ada jumpa supervisor atau tak, dia kata ada..

otak aku berlegar2 berfikir.. haih.. budak yang menipu sign tu aku kasi lepas, takkan aku nak kasi lepas tangan terhadap budak yang jumpa supervisor tapi tak hantar kad.. doa2 dia dengar cakap aku.. easy marks.. hanya perlu sign sahaja.. kalo la takut kena marah dengan supervisor, pada aku, baik ko hadap je, dari ko rugi terus 10 markah tu..

btul tak?

menyampah betul aku tengok kad yang sign tipu tu.. tolak markah ar.. boleh tak?

2 comments:

sweet life said...

kesian pun kena pada tempat nya..
jika ko bagi lepas..
nnti bila dia dah masuk arena perkerjaan
budak ni buat perkara yg sama gak..
kerja salah a.k.a menipu
sbb tak de org sound..
baek ko bagi nasihat..

Khairahimo said...

hmm.. xpe.. bnda tu nti aku bg pd sorg tutor ni.. pndai2 r dia yg amik tndakan.. aku xde kuasa utk amik tndkn pd bdk tu..