Tuesday, April 24, 2012

for single people: looking at potentials

hurm.. after i broke up with hafiz, hidup agak terkapai2 mencari ganti..

the feeling? the WORST!

siapa kata hidup single itu best..?

ok.. saya pernah kata.. haha..

tapi yang x best ialah:

bila tengok member2 ko sume sibuk berkepit ngan kapel..

weekend terisi ngan kapel..

and ur bestfren hang up on you sebab pakwe dia call.. 

and you? ari sabtu, mengadap tv, tengok industan.. ahad lak, mati akal, tak tahu nak buat apa.. 

diri ni mula la tertengok2 sane sini.. mencari potential husband.. 

wujudnya facebook, lagi la membuka ruang untuk ko stalk perilaku calon2 yang ko rasa berpotensi.. 

3 tahun lepas, judgement aku agak kebudak2an la..

ye.. aku tidak terus dilahirkan matang.. learn from experience omputih kata.. 

aku buat entry ni sebab aku tiba2 terpikir.. within 3 years back, i met with a few guys.. potentials.. 

*potential ni is someone who I eyed on.. not the one who eyed on me k.. itu ada.. tapi aku nak sentuh tentang yang potential ni sahaja.. 

so, aku pon skrol mesej2 lama kat fb tu.. bila aku bukak balik mesej2 lepas kat fb tu, malu nokkkk.. 

is that me??? why am i doing that??? damnnn!! ----gtu la rasa hati aku sekarang.. nak berteriak pon tak guna.. ko memang macam budak2 khaiiii -,-"

mula la hati ni, shud i msj them back? asking, how's life?? urghh.. ada yang tu tahun 2009 last aku msj.. ada yang tu may 2010.. then feb 2011 aku msj.. lme dh kot.. perlu keee membuka ketakmaluan aku?? hahaha.. 

jwpnnye, X PAYAH! diorg bukan ingat ko pon.. kedua sebab takde sebab untuk ko berborak2 apa pon dengan mereka.. susah ble you are the one who approach them, then you got nothing to relate with you two.. conversation jd boring.. girl try so hard, is not guy's taste/thing/choice.. so, lame.. dont jump to this relationship.. its not gonna work.. trust me.. 

lagi satu, aku buat entry ni sebab, a few of my fren yang dulu ada someone, dah kembali single.. and ada jugak kawan aku yang masih lagi single sejak abes sekolah.. this entry is for youuuuu, my single frenss!!!

dont make yourself look stupid ngan mana2 lelaki.. cukup la apa yang aku dah buat.. dont be like me ok? itu zaman2 bwh 25, leh la.. sekarang kita dah 26, be more mature ok? and hope you can meet a good guy.. amin.. 

i know, looking for someone is hard.. so, be positive.. stop looking.. then he is the one who will be looking for you.. 

kalo la friends or family ada nak kenalkan dengan sape2, go ahead, leh je try.. mana tahu sepadan.. coz they know what's best for you, my dear friends.. dan mungkin ini juga salah satu cara Allah tunjuk jalan kepada kamu, melalui mereka.. :) 

ouh.. percayalah.. jodoh tu selalunye dekat sahaja dengan kamu.. mungkin bukan sekarang, tapi 2 3 tahun lagi Allah dekat kan dengan kamu.. jadi, jangan susahkan diri dengan berfikir bagaimana nak cari dia k.. :)

love you all..!

p/s: nadiah.. sorry coz semalam aku hang up on you.. tak buat lagi.. promise! >.<

3 comments:

hyunnie said...

single.. and ready to mingle??
huhua.. =P

Khairahimo said...

amboi! mentang2 dh single.. haha..

sweet life said...

thanks with your entry..
actually penat jugak nak bersabar tunggu dan berdoa..

tapi harap penat bersabar aku tu berbalas..

I also have my opinion :)
just read my entry.. hehe