Monday, April 16, 2012

think ahead

bila bercinta, semua indah.. seyes.. 

kadang terdetik di hati, yaAllah, bahagianya rasa.. 

tapi kadang rasa takut juga dengan dugaan hidup di dunia ini..

doa la minta dipermudahkan urusan dunia.. 

teringin nak bercerita.. tapi, semua orang pon bercinta kan.. semua orang rasa percintaan diorang tu special.. even aku pon rasa happy sangat i met someone like him.. 

tapi kalo aku bercerita di sini, jodoh kami belum pasti lagi.. 

perancangan yang dibuat memang x syak lagi, indah2 belaka.. semua orang pon aku yakin, alami situasi yang sama.. 

bila bercinta, bukan hal majlis perkahwinan sahaja yang perlu difikirkan.. 

we have to think ahead.. 

hal2 seperti macamana nak membesarkan anak dah mula ditimbang2.. bukan mudah nak didik anak untuk ada agama, berdisiplin, dan penuh dengan kasih sayang di dunia sekarang.. 

di zaman remaja, time bercinta, it's more selfish la pada aku.. lebih kepada kepuasan sendiri.. tolak ansur tu kurang.. sebab tu kadang2 aku rasa beruntung juga pernah bercinta sebelum ni sebab kita boleh rasa diri kita makin matang.. and what type of man yang kita mampu untuk bertolak ansur.. lama tau kita nak hadap dia.. kalau berjodoh, seumur hidup.. 


at my age, dah tak buley nak bercinta bagai nak rak tapi perihal membina keluarga langsung tidak diambil berat.. salah tu.. kita bukan remaja lagi.. 



tau tak apa rasa bila jumpa someone yang asyik nak kita respect keinginan dia tapi takde inisiatif pon nak respect keinginan kita? bullshit.. <--- llk gni x matang lg.. angkat kaki, jalan.. 


tau tak apa rasa bila jumpa someone yang nak perbaiki diri bila dia dipertemukan dengan kita? priceless.. 

p/s: fuh2.. bila ditanya, brapa agak2 hantaran yang aku nak.. tak terjawab aku.. 


5 comments:

Unknown said...

wahh sudah ada calon kah??? sape?? sape?? hihihi

Khairahimo said...

haha.. calon nye ialah orang.. huahaha.. ada la yana.. segan nk cte kt cni.. ngee..

hyunnie said...

like~~ huhu.. =p

sweet life said...

alohhh aku tak penah bercinta..
tak kira umur aku baper pun..
bila turn time aku bercinta..
aku nak bercinta macam nak rak!!..
haha...

sbb tak penah kan :P

Khairahimo said...

haha.. buley bcinta bagai nak rak.. tapi berpada2 la beb.. my advice to you, bcinta, jgn lme2.. mcm2 leh jd.. adakala tuhan masih tak temukn kte ngn sape2 sb dia syg kte.. bcinta ni, dosa pon byk tau syg.. tak elok sbnrnya..