Thursday, May 17, 2012

10 differences

after 2-3 years single, some people ask me, macamana bercinta? 

happy kan bila ada orang care kat kita?

hahaha.. harus la happy.. kang ckp x happy kang, ada kena soal siasat ngan encik penguin.. 

urm.. for me, something really change la bila dah upgrade gi next level.. 

care tu, dari dulu dah ada dalam diri dia.. dia memang baik la pada mber2.. 

1st, lps bertahun2 pakai aku ko, siap dia gua2 lagi ngn aku, siot kan aku, siak kan aku, dan beberapa lagi caci maki yang aku dapat sebab aku pon lebih kurang je macam dia, haha, sekarang kitorang seyes sangat sopan ok.. comel2 lagi.. kah3! ok jangan muntah.. 

2nd, dulu, asik dia je call aku.. balik2 dia.. takdak orang lain.. btw, aku ni bukannya lekat sangat ngan nfon.. so, walaupun 3 4 hari dia call sekali, aku rasa macam selalu sangat.. kadang2 sampai xmo angkat.. kalo call kul 12 malam, aku dah syok golek2, mau tido, aku biau je call dia.. then aku akn mesej, aku nak tido dah, ko nak apa? standard la treatment aku pada mana2 kawan2 aku.. haha.. jahat kan? sekarang tak leh daaaa.. ternanti2 lagi ada la.. hahaha.. mengong.. 

3rd, aku tak pernah amik tau gambo2 yang dia upload kat fb dia.. seyes cakap.. 2 3 tahun kawan baik, and i really dont give a damn on any pix of him, yeah, i know.. sebab dia memang kawan baik saya.. no more.. tapi sekarang, abeh dah gambo2 dia aku selongkar.. perlu give a damn sebab takmau la gambo yang aku suka, tapi orang lain dah like 2 3 tahun lps, kan dah malu nak like sekarang..

4th, aku amat jarang skali topup.. hahaha.. sekarang tak leh controlllllll.. kaya betul maxis ngan celcom.. fuh2.. 

5th, well, i got shoulder to cry on.. kalo dulu, kalo aku cakap aku sedih or nanges, kalo dia call, jangan harap la aku nak angkat kan.. takkan nak bagi orang laki dengar kita nangis, malu! tapi sekarang takkkk.. kalo dia call, kena la jawab.. then lagi la hujan ribut sume kuar soksek2.. 

6th, dulu kalo cakap kat fon, kem men semangat berborak, almaklumlah, mber tepon kan.. suara macam nak terkeluar dari speaker.. sampai dia pernah cakap, 'eh ko ni, cuba cakap slow2 ckit.. sakit telinga aku la'.. hahaha.. i use to tell him, islam mengajar perempuan untuk tidak cakap lembut2 dengan lelaki.. suara biar tegas.. sekarang ni? still semangat kalo bcerita.. tapi takde la sampai dia sakit telinga.. naya anak orang.. jap gi dia tanya, hantaran nak bape, aku jawab, 100k, dia dengau 1juta pulak kan.. huahaha.. 

7th, dulu wall dia pon tak pernah nak bukak.. sekarang ni, pantang pikir, mesti saja nak tengok.. walaupon takdak pape pon kat dinding dia tu.. haha.. 

8th, dulu, fuh, takde nyer nak puji2 aku.. kena kutuk lagi ada.. kepala besar la.. itam la.. gemok la.. xcomel la.. ngahaha.. ok mungkin ada yang saya tambah2.. ngee.. sekarang ni, ada la kena puji.. hahaha.. kalo ada jodoh kita, sila puji lebey2 lagi ye.. 

9th, dulu kalo dia cte pasal pompuan, standard la aku pon melayan jek.. dengau je apa dia cte.. leh la komen2 gak.. sekarang ni, jeles tu ada.. jap g aku jawab, 'ouh ok' je.. kan dah jd x ok.. hahahaha.. 

10th, dulu, saya tak sangka dia macam niiii.. sekarang baru tau dia macam niii.. haha.. macamana tu? ntah la.. :P

***

the best thing is sebenarnya, we can sit n listen n laugh on our klmj of ex's and how we end up with each other.. taste jangan cakap la.. memang out of track kitorang ni.. hahaha.. we acknowledge our past story, yet, looking forward for the future that we will hold together.. god willing.. hurm.. doa2 jodoh berpanjangan dan berkekalan.. amin.. 

p/s: nak publish ke x post ni.. macam poyo gak cite pasal dia.. kembang semangkuk kang... hahahaha..

aku pernah dengar, early stage in relationship, memang indah2 la sume.. tapi kitorang ni dah lama kenal ni.. macamane nak kire tu? hahaha..

just like bkawan dgn org len, masa kawan2 ngan dia, bukan tak ada salah faham.. kadang2 ada je benda tak puas ati gak.. sebab aku n dia bbeza.. tapi tolerate tu seyes perlu ada dalam relationship.. kalo orang tu tak suka, kita jangan la buat.. tapi kalo tlupa, dan buat jugak, maafkn la.. fitrah manusia, perlu sentiasa di ingatkan..  

*klmj = kenangan lalu mengusik jiwa.. haha.. 

6 comments:

sweet life said...

bestnya bercinta...
aku ni bila lah nak upgrade...
maintain je...
hahaha..

wehh.. definitely ko dah stick dgn hp sekarang...
naper tak jawab call?

kesianlah kat aku ni..
tak de saper nak mengadu..

aku penah sekali je mengadu sambil
nanges tersedu-sedu dekat phone dgn
ayah aku..
sebabnya dah tak tahan sangat...

for your information..
kat ko sorang je aku mengadu..
tak de saper...

know dah baper lama aku tak call ko?
means aku tak mengadu...

Happy for you!!!
aku nak makan nasik minyak!!
....^^....

aku pun suka kalo couple dari
kawan baik..
natural je..
tak mengedik...
hahaha :P

Khairahimo said...

hahaha.. aku dh agak dh mesti ko komplen aku x angkat fon ko.. cik benah.. bkn awk je yg sy x angkat fon.. cik penguin sy call pon slalu sy x angkat.. kdg2 mlm bru prasan dia call.. x caya, g tnye dia..

cuma kdg mgkn ktorg dh tau masa yg agk2 ktorg free kot utk call.. jd, time tu la yg ktorg borak2..

ko kdg call aku, x kne masa r.. isk2.. cuba msj dlu, ckp nk call.. mber aku rmai yg buat gtu..

hahaha..

mntk maap kwn2!!!

urm.. xpe benah.. dlu mse aku xde spe2 pon, aku nanges kt mak aku aja.. skrg ni aku xmo ssh kn ati mak aku sb mak aku ada 3 org lg ank ppuan nk hadap.. aku ssh kn ati cik penguin lak.. hati dia muda lg.. huahaha..

insyaAllah nti 1 ari, aku doakn moga ko bjumpa dgn sum1 yg ko leh luahkn segalanya k.. :)

Khairahimo said...

eh ayat ko tu mcm slh je.. ko suka kapel dr kawan baik???? hehehe..

sweet life said...

i means lebih suka pasangan tu asalnya adalah kawan..
bukan yang tiba2 ada member kenalkan.. then couple..

lebih natural...
means aku lebih suka berkawan dulu..
then rasa serasi.. next stage..

clear ke? hhuhuhu

Khairahimo said...

hahaha..okkk.. clear.. trg lg bsuluh.. hee..

hyunnie said...

omg~~ xtahan beh..huhu
good for u.. ^^