Tuesday, May 22, 2012

to love or be loved?

sedang aku syok2 mencari mood untuk buat thesis, tetiba ada orang anto aku mesej..

"betul ke lebih baik dicintai daripada mencintai? sakit ke cinta? penat ke merindu? pedih ke menunggu? macam pelik je"

ok.. aku lagi pelik bila kau tetiba takde salam bagi mesej kat aku begitu..

terus aku ligat memikirkan jawapan yang sesuai.. 

jawapannya adalah:

sebagai seorang perempuan, saya prefer dicintai daripada mencintai.. cinta tu sakit kalo tak dihargai.. ye, penat merindu kalo tak diingati. ye, pedih menunggu bila tak pasti.. urm.. ble dicintai, dlm hati ada rasa yakin, dan jika sentiasa dipujuk untuk sabar menunggu, mungkin taklah sakit dan pedih merindu..

ok tak jawapan gua? hahaha.. ok.. dr.love telah kembali! haha.. poyo..

yang menghantar sms adalah lelaki.. jadi dia dengan rasa kagum (ok ni tipu) cakap, oo.. baru paham.. jawapan untuk lelaki n ppuan lain2.. 

ohoi.. iye.. kita memang la berbeza.. fizikal lain.. batin pon lain la.. aduh.. 

ok la.. aku bebel2 lagi kat dia (sape soh tanya) and cakap, penat la untuk mencintai banyak2.. it will drain my energy.. lagipun perempuan ni sifatnya tamak bila berdepan dengan cinta.. lelaki rimas kalo perempuan over2.. knnn.. jadi, baik saya terima sum1 yang love me much and he is willingly give more without being ask.. 

end of problem.. 

aha.. terus tak balas pulak kau kan.. did i just hurt you? huhuhu.. 

tu la.. sape soh ko harapkan aku mencintai ko.. kan ko dah melepas.. hahaha..  

ok.. aku tak jadi hadap thesis.. mata dah ngantok.. kekekeke.. 

terima kasih daun keladi sebab berjaya distract saya dari thesis.. huahaha.. 

p/s: tapi kalo lelaki je sayang banyak2 pon susah jugak.. takot digunapakai oleh perempuan yg jenis kaki kikis dan apa2 jenis kaki lagi la.. 

6 comments:

sweet life said...

ada kata-kata:

Young Man ask -
Which is more important?
To love or to be love?

Old Man replied -
Which is important to a bird?
Right wing or left?

tapi bagi aku..
as perempuan..
untuk selamat..
adalah dicintai..
berbanding mencintai..

kerana lelaki ni mudah jatuh cinta
berbanding perempuan..
tetapi bila perempuan sudah jatuh cinta
maka tidak mudah untuk memadam bara cinta itu...
cheeeewahhh :P

Khairahimo said...

hahaha! kata2 pujangga di malam hari dari benah! dasat.. ngahaha..

eh aku kagum ni ko cpt komen post aku.. hahahaha.. gi tidooo

Unknown said...

Cinta adalah bagai mawar liar, indah & tenang, tapi mampu menumpahkan darah demi mmpertahanknnya.
Sungguh menyakitkan mencintai seseorg yg x mencintaimu, tapi lbh menyakitkan adalah mencintai seseorg & x pernah memiliki keberanian utk mengutarakan cintamu kpdnya.

syahdu x??? hahahaha

Khairahimo said...

awww.. syahdunyaaaa...!

hyunnie said...

"ble dicintai, dlm hati ada rasa yakin, dan jika sentiasa dipujuk untuk sabar menunggu, mungkin taklah sakit dan pedih merindu.."

i like~
soOOOoo truee.. huhu..

Khairahimo said...

hehe.. experience is d best teacher kn..