Monday, June 18, 2012

perempuan, jeles dan dotdotdot

jeng3..

entry ni adalah berkaitan dengan perempuan, jeles dan dotdotdot..

huaha..

jeles? aku rasa, semua orang yang bercinta or dah kawen pon ada perasaan tu.. 

untuk yang takde tu, awk tak sayang pasangan awak kah????

mak saya pernah kata, orang lelaki ni, kita kena wat dia macam layang2.. kena pandai bila nak tarik, bila nak loose kan grip.. kalo asik tarik je, takot putus pulak kan.. kalo loose slalu sgt pon xleh, nti tlepas pulak.. hahaha.. jadi pndai2 laaaa.. nak pandai2 tu yang kurang pandai.. haha..

tapi, past relationship mengajar aku.. dan aku rasa ramai juga yang belajar dari masa silam.. 

bila kita break, bukan kita hanya tahu bersedih je.. patutnya, kita belajar, mana silap kita, and what criteria yang perlu ada pada diri seorang lelaki yang sesuai dengan kita.. at my age, rupa tu leh campak kat longkang la.. kita bukan budak sekolah lagi untuk kapel dengan sape paling hot.. ye dakk.. 

pada aku, relationship tu perlu dibina atas asas yang kukuh dahulu.. jadi, bila terima satu2 relationship, sekurang2nya ko perlu tau serba sedikit dia tu jenis manusia yang macamane.. kalo acceptable, baru la terima dia.. kalo agak2 tak leh blah pulak ngan perangai dia, sila la blah dari hidup dia.. haha.. ini bukan zaman, eh aku suka ko la, jom kapel.. nooo.. it takes more than that.. bear in mind, kita nk cari imam.. bukan nak cari lelaki sebarangan.. 

never hope for a man to change, unless he wants too.. 

kalo ko dah tau lelaki tu jenis suka mulut manis dengan perempuan,   
kalo ko dah tau lelaki tu jenis suka gi club dengan perempuan, 
kalo ko dah tau lelaki tu jenis melayan perempuan, 
y you say yes to him untuk b'relationship?
y take the risk..?

ok fine.. if you take the risk, then hadap la rasa jeles tu.. 

tapi kalo dah tak tahan sangat, daripada jadi queen control or ko sergah perempuan2 yang rapat ngn laki ko, why not, ko tinggal je lelaki tu.. hahaha.. jahat statement aku ni.. yelah.. dari ko terus2an sakit ati or terpaksa deal ngan perempuan2 yang rapat ngan lelaki tu, baik tinggal je.. tak ke?? haha... 

pernah tak pikir apa prasaan mak bapak ko bila ko pilih lelaki yang menyakitkan ati ko?

come on la sayang.. pray hard to meet a good guy.. Allah swt insyaAllah will grant ur wish.. Allah swt tak sekejam tu.. tambah2 lagi doa ko tu, selalunya di support oleh mak ayh ko yang tak sabar2 nak ko kawen.. lagi la jodoh ko akan datang dengan cara terhormat.. takde nak bawak2 ko gi tempat2 lagho.. ha.. baru la betul..

aku takde la cakap en.penguin aku perfect.. kami banyak juga kekurangan.. kami masih belajar.. 

aku pon ada gak jeles ngan kawan en.penguin.. baru je tadi.. hahaha.. sebab tu la tetiba nak tulis entry perempuan jeles ni.. hehe..

tapi, en.penguin masih bebas lagi memilih.. dan disebabkan aku sayang dia, aku nak gak dia dapat yang terbaik.. dan doa2, terbaik tu aku la.. kui3.. (dengan tak segan silu) :P

ouh.. dan berkenaan isu2 jeles di atas tu, aku amik contoh dari apa yang berlaku di keliling aku.. harap maaf jika isu tu kebetulan sama dengan isu kamu yang membaca.. huhuhu.. pada aku, girl perlu ada pride.. kita nak bina keluarga.. bukan nak suka2.. ingat k.. 

p/s: aku niiiiiiiiii.... patutnya menghadap dataaaaa.. bukannya bloggg.. 

1 comment:

sweet life said...

dah.. dah..
g menghadap data!