Monday, November 8, 2010

{Review} Semi Final Muzik-Muzik 2010

disebabkan aku ada nawaitu untuk membuat slide malam ni ditambah dengan leka ngan video yang kawan baik aku share kat facebook, aku terlupa arini semi final muzik-muzik! aku just sempat tengok adibah noor dan faizal tahir perform.. waaaa!! macamana mau buat review ni, sebab aku tak dengar diorang nyanyi live! tapi takpe.. aku try gak review lagu2 ni k.. agak2 sapa yang berpotensi untuk masuk AJL tahun ni?

hafiz - noktah cinta
hafiz memang ada suara yang mantap.. lagu ni, aku suka part chorus dia (ceh.. sume part chorus aku suka.. haha.. sapa yang tak suka ye dak??).. tapi lagu ni agak kurang menyengat ke ek untuk AJL? we will see about that..

hujan - mencari konklusi
ok.. aku tau diorang mantap bab2 goreng itu gitar lektrik.. haha.. ye2 jek aku.. mana aku tau.. bukan aku tengok pon kan.. urm.. ada kemungkinan tak dipilih? tapi kalo nak mewarnai AJL, aku rasa baik juri2 AJL pilih lagu ni..

shahir - kebahagiaan dalam perpisahan
ouh.. aku tau lagu ni meletop gila2.. mustahil tak masuk AJL..

adibah noor - sejujur hatimu
suara mantap.. masuk ke tak ek? masuk kot? tapi kot2 la jadi macam lagu jac tahun lepas.. mantap2 pon, sekali tak masuk.. hoho..

yuna - cinta sempurna
ok.. aku suka lagu ni.. lagipon, yuna pemenang kedua AJL lepas kan.. so, dia akan masuk AJL gak kali ni.. hoho.. cuma i hope she doesnt change much as she did untuk lagu dan sebenarnya.. coz i like this song as the way it is..

faizal tahir - hanyut
lagu power.. hanya leh dinyanyikan oleh orang2 yang power.. and i hope abg faizal tahir tidak semput ketika bawak lagu ni.. lagu ni, samada akan jadi the best or the worst.. kalo time tu abg faizal tahir bertenaga, seyes best lagu ni.. kalo ala2 lemau gitu, aku takut lagu ni leh jadi yang paling corot.. hmm.. masuk or tak? ikut la kekuatan abg faizal tahir waktu tu.. go-baby-go! keh3.. loya abg faizal tahr dengar.. tak rock langsung!

ok.. itu sahaja review aku..

aku nak buat slide dah..

oh.. nak dengar tak lagu yang buat aku leka tu? keh3..



p/s: aku rse lagu ni pon patut masuk semi final muzik2.. dulik ar kalo tak dapat masuk pon kan.. hahaha..

4 comments:

Unknown said...

kalau lagu yg cik khai post tu masuk AJL... yana nak cari tket free p sana... by hook or by crook! hahahaha

Khairahimo said...

hahaha.. i tgk iklan kt tv, 3, 10 n 17 nov dia bg pas2 pcuma.. klo nk, mggu dpn, raya tu, yana g la kt sri pnts.. kot2 dpt ke.. keh3..
utk ajl xtau la.. mcmane ek nk dpt pas msuk 2? nk g tgk gak!! huhu

aleya said...

muahahah...kat sini pon ko letak vid ni ekhhhh

Khairahimo said...

yela.. aku tau 2 feberet ko.. kah3..