Monday, May 10, 2010

a treat as a token of gratitude..

remember once i've wrote about Bakti Siswa at Kg. Lajung? but i think i wrote it in my previous blog at wordpress.. eh wait! i wrote it in friendster blog! huahauha.. click here to read.. pergh.. memorable siot.. itu blog zaman tok kaduk before aku gune wordpress for 1 year and then transfer ke blogspot pula..

Kg. Lajung really left me with a really sweet memories of living in a kampung environment.. bila aku baca blog aku balik, memang banyak sangat memorinya.. haha..

ok apa aku nak cerita sebenarnya ni..

hari sabtu petang hari tu tiba-tiba aku dapat satu panggilan dari unknown number. but of course dari nombor sarawak because it is 013-81xx xxx.. hehe.. nombor dirahsiakan. then, bila aku angkat, terdengarlah suara seorang lelaki di hujung talian..

aku tanya la elok-elok, dia siapa. then, dia perkenalkan diri dia sebagai zainal. aku pun berasa pelik.. zainal mana pula ni.. then, aku teringat dulu ada seorang lelaki ni, kawan pada anak tuan tanah kedaun yang aku sewa masa praktikal pernah gak kacau-kacau aku.. tapi aku tak ingat lak nama dia tu.. huhu.. dalam hati aku 'ah.. sudah.. jangan mamat tu'.. aku diam.. then tiba-tiba dia pon cakap.. 'zainal lajung'

fuhhh.. terungkap memori-memori dekat Kg. Lajung dulu.. hahahaha.. poyo jek ayat aku..

dia seorang firefighter.. kebetulan melaka jadi tuan rumah untuk hari bomba sedunia, jadi dia salah seorang wakil bomba dari sarawak untuk beberapa pertandingan dekat melaka.. then, disebabkan dulu mak ayah dia tersangatlah baik dekat aku, aku pun tergerak nak ajak dia datang rumah..

maka semalam, lepas dia habis untuk pertandingan kawad kaki, aku dan parents aku pun menjemput dia dekat hotel ancasa dekat mitc.. lepas bawa pergi makan, bawa dia datang rumah pula.. then bawa dia keliling bandar melaka.. haha.. segan aku.. bak kata wani, macam sambut bakal menantu pula.. hmm.. walau apa pun, dia memang baik budi bahasa.. still tak berubah macam masa aku jumpa dekat Kg. Lajung..

mak ayah aku layan dia sangat baik sebab mak ayah aku tahu macamana baiknya family dia treat aku masa aku pergi lajung. bukan sehari tapi seminggu aku di sana.. terasa rindu pula dengan mereka..

ok.. itu sahaja post gedik (sebab cerita pasal lelaki) pada hari ni.. haha..

No comments: