Monday, May 3, 2010

Wayang gambo

tadi borak2 ngn mak ayh aku mse dlm keta..

diorg mcm kagum r ngn kecanggehan gps 2.. very accurate..
x prnh tlintas di fikiran mreka akn wujudnya tools utk travel yg sebegitu..

then, tbukak cte psl tv..
ye.. tv..

dlu ayh aku kt mse die muda2, surat kabor mostly dari negara omputih, Australia.. then, kat bahagian tv guide tu, ada r gmbo kotak tv tu, ada org kat dlm tv tu.. slalu je tnye 'btul ke? boleh ke org msuk dlm 2?'

then ayh adalah org ptama kat pernu yang ada tv.. bl ada cte best, sume org bkumpul tgk tv kt umah die.. siap ada org jual2 kacang lg.. haha..
klo nk tgk cte singapore, siap ikat areal kat galah yg lg tinggi dari lmpu jln kt hi way tu.. kejap dpt, kejap x.. pusing je r mne2, jnji clear..

then mak aku lak cte, klo kt padang temu lak, pntg ada kmenterian penerangan announce ada tayangan kt padang sekolah, sume org g sana.. walhal cte psl Tun wat lwtn ke sane ke mari.. xde pe cte pon.. 2 je la hiburannya..hmm.. ada gak fatwa d kala itu ckp tv ni hukumnya haram.. sbb? melekakn.. huhu.. wallahualam..


sape sgka tv leh jd senipis ni? x lme lg kte nonton tv hologram je kot? tanpa solid interface.. bl la tu? huahaha..

2 comments:

hyunnie said...

huhu..tgk pix tv yg nipis tu..tigt aku ade quote best bce kt paper..
"the tv is getting thinner but the people is getting fatter" ..sumting like that r..
huhua..mkn dlm..

Khairahimo said...

huahaha.. btul la tu.. contoh plg tdeka, aku r.. huahaha.. dok tgk tv jek.. exercise xmo..