Wednesday, March 14, 2012

awak

arini aku teman kawan aku pegi pc fair.. 

baju tudung pon ada terjual..  

buku pon ada.. 

dah macam bukan pc fair dah.. 

aku cadang macam nk beli earfon.. tapi macam kedekut gak nak buang duit ke situ.. sebab bukannya pakai pon.. ada je ear piece dari SE aku.. tapi pendek sangat.. x selesa jadinye.. tapi stil leh pakai kn.. jadi, x jadi la membeli nye.. huhu..

round punyer round, aku gi area jual buku.. ok la.. tengok2 buku islamik2 sikit.. teringin nak beli quran yang ajar tanda tajwid.. tapi tak jumpa pulak.. hurm.. tapi aku terjumpa buku ibu2 mengandung.. lantas diberikan pada kawan aku yang sedang expecting sebab buku tu tinggal satu je.. tu pon ada yang tertinjau2 buku yang aku pegang.. ngahaha.. laris sungguh buku ibu2 mengandung ni.. 

pastu ternampak satu booth kecil jual buku n baju yang ada dua meja beserta dua brader tengah tunggu customer mai.. dalam hati aku, mesti jual buku indie ni.. aku pon pegi la tengok.. malu2 gak aku nak gi.. sebabbbbb aku bukannya jenis baca buku2 indie ni.. pada aku, mereka ni orang yang lari dari kebiasaan.. orang len beli dari alaf 21, diorg beli dari lejen press.. dan aku rasa aku tak tercapai ke tahap mereka.. aku bukan gadis elektrika.. aku bukan indie rock darling sape2.. i'm nobody.. haha.. 

then, ternampak kitab terfaktab.. memang aku mencari buku ni.. ternampak juga buku yang lebih tebal.. tapi, tak leh la tamak kan.. keje writing tak abeh2 lagi, ada hati nak baca benda2 lain.. haha.. lagipun, duit tarak nak beli belah sakan.. huhuhu.. 

suddenly kawan aku berdiri sebelah.. dia pon cakap, 'ini macam buku2 megat je ni'

haha.. ye.. besfren aku la ni yang mempengaruhi aku untuk buku2 gni.. 

pastu aku pon tanya la brapa kat brader tu.. 'rm20'

aku tengok dia nak cari plastik untuk aku.. oleh sebab aku ni budak environment kan, aku pon cakap xmo plastik.. well, kte perlu ada kesedaran ni bukan.. takat beli benda satu dua je, baik letak dalam beg je.. 

lepas tu aku blah.. cari kawan aku.. tapi dekat2 ctu jugak.. tetiba aku terdengar orang panggil.. 'awak!'

aku pon toleh.. brader tadi panggil aku ar.. 'awak dah ambik buku tak?' 

aku pon gabra gak.. cek balik dalam beg.. aku toleh balik kat dia, aku senyum and cakap ada.. 

dalam hati aku, fuh2.. panggil awak.. klo kedai lain ni, mesti dah bantai panggil aku ahkak.. hahaha..

sweet gak brader tu.. mcm kawan baik aku gak.. tapi dia lagi sweet la kan.. haippp.. hahaha.. 

p/s: aku malas nak upload gambo buku tu.. sama je macam kat google.. jadi, sila google kalo mau.. tata

*if you fall in love with two person, pick the second one because if you really love the 1st one, you wouldnt have fallen in love with someone else.. hoo.. nice quote.. 

3 comments:

hyunnie said...

woo~ quote..
oppss~ huhu.. =p

sweet life said...

kalo dia panggil adik!!
lagi best!!! :D

Khairahimo said...

@hyunnie: ehem.. nk buat pedoman ke quote tu? fuh2..

@sweet life: hahaha.. xmo r.. mcm perli aku je klo pggl adik.. brader tu xde la nmpk tua mne.. ngee.. :P