Monday, March 19, 2012

sane sini

aku bru je sampai umah aku kat serdang.. bila naik bas express, tempat feberet untuk budak upm bhenti ialah kt hentian serdang tu.. 

bila dah dekat situ, harus la kita naik pengangkutan untuk sampai ke upm.. nampak je dekat, jenuh gak kalo nak berjalan dengan beg pack.. huahaha.. 

sudahnye, sama ada mintak member amik ataupun naik la teksi yang bersidai kat bahu jalan tu..

aku, klo pikir kedekut, malas nak benti kat situ.. baik aku naik tren and naik bus dan naik bus lagi untuk sampai ke flat ikan.. kos tren baru rm1. kos bus pon rm1. kos bas yang kemudian tu free sb bus upm.. haha.. baru rm2 total.. tapi.. nak tunggu tren and bus jenuh jugak la kannnn.. kalo termiss, mau setengah jam tunggu setiap satu tu.. fuh2.. 

jadi, di hari yang mendung gini, disebabkan malas yang amat untuk bersusah payah, aku hulur la gak rm10 kat pakcik teksi tu.. 

dah dok dalam teksi, berdua, kalo tak bukak mulut, macam tak sedap gak kan.. rasa macam ada burung gagak bbunyi2 je sb senyap sangat..

selalunya pakcik teksi la start dulu.. belajar ke.. kos apa.. arini takdak kelas ke.. baru la aku yang perempuan ni bukak mulut cotcet2.. 

pastu lama2, dia slow kan radio untuk dengar aku lak membebel.. hahaha.. 

paling tak best kalo dapat yang ala2 gatal gitu.. tambang teksi takde lak dikurangkan.. tapi nombor tepon yang dihulur.. cess.. baik toksah bagi nombor tepon.. tong sampah la jawabnye nombor tepon tu.. kalo bagi kurang, dapat gak aku beli buah2an kat bawah flat aku tu.. hahaha.. 

nasib baik arini ilmiah ckit perbualannya.. lebih pada education and pekerjaan.. perempuan lebih baik jadi cheguuuu, katanya.. dan dia kata lebih baik belajar dulu dari kawen.. kalo tak nanti dah dapat anak, susah nak gerak sana cni.. lambat ckit kawen, takdak hal.. adik pakcik tu belajar kat london.. dan sekarang pengetua di slh sebuah sekolah di penang.. alahai pakcik ni.. penang jugak yang disebutnya.. huahaha.. 

p/s: semalam adik kata dia akan ke penang untuk cuti mid sem.. ciss.. penang lagi.. cuba cakap negara empat musim ke.. baru la excited teramat.. haha.. 

2 comments:

sweet life said...

aku rasakan patut adukan pada persatuan teksi serdang...
mogok!!..
minta kurang kan harga tambang teksi dari hentian serdang tu...

hak tui.. mahal gedegang...
hahahahaha...

Khairahimo said...

hahaha.. sbr na.. ala.. takpe r.. jnji smpai dengan selamat benah..