Wednesday, March 28, 2012

kesakitan itu

hari ni aku terbaca satu shoutout lecturer aku masa di bintulu..


Ustaz Don Daniyal :
Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan 4 orang malaikat :

1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA
2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA
3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAH ( pucat )
4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA

Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua dan Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka. Akan tetapi Allah tidak menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Subhanallah, betapa Mulia dan Baik Hati nya Allah terhadap kita. Janganlah bersangka buruk terhadap Allah ketika sakit, bersyukurlah dan ucaplah Alhamdulillah ke atasNya. Sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.

Mak aku slalu cakap.. bila kita sakit, kita muhasabah diri kita.. kenapa tuhan beri aku sakit ini.. kemudian kita perbaiki kekurangan yang ada pada diri kita ni..

aku suka tengok mak aku.. even ayah aku sakit, dia sama2 cari solution untuk penyakit ayah aku..

bila sakit, masa ini la kita nampak sapa yang betul2 sayang pada kita.. :)


2 comments:

sweet life said...

yups... time saket lah kita leh nmpk saper paling manja..
hekkkk
rahsia!!! :P

Khairahimo said...

hahaha.. manja.. huahaha..