Monday, March 12, 2012

bidadari

bidadari syurga dan dunia.. 

mampukah aku?

kadang2 bila kita ada hati dengan orang, kita nak yang terbaik untuk hubungan kita.. 

macam aku, aku nak bina family yang penuh dengan kasih sayang.. tapi bersederhana dan ada pegangan agama dan disiplin.. 

aku nak suami yang sempurna solatnya.. sempurna puasanya.. tahu mengaji.. serta tahu cara menjadi ketua keluarga yang baik.. 

tapi, adakah aku ini sudah terlalu baik untuk berharap suami aku begitu? 

maka, aku ubah keinginan aku.. 

aku nak mencari suami yang sama2 ingin memperbaiki hidupnya bila dengan aku.. perbaiki amalnya.. tegur aku bila aku salah.. dan blajar jadi khalifah saya, i said to him.. dan yang tidak akan tinggalkan aku berminggu2, bbulan2, btahun2 lamanya bila hati berkecamuk dengan hal2 dunia dan akhirat.. 

say you'll come back and i'll wait for you for sure.. 

takotkan bila fikir tentang ditinggalkan tanpa sebarang kata.. seboleh2 aku tak mau ini berlaku lagi dalam hidup aku.. 

bila kita dalam satu2 hubungan, jangan harapkan pasangan untuk perbaiki diri tapi perbaiki diri kita dahulu.. jangan kata pasangan kita tak faham kita tapi adakah kita sendiri cukup faham dengan pasangan kita.. 

ouh.. aku suka ada 1 dialog dalam movie 'this means war' -dont find a better guy.. find sum1 who can make u a better person.. ada betul juga ayat dia.. 

jadi, untuk jadi bidadari dunia dan akhirat, semuanya bermula dari diri kita.. bukannya kata kita kena pakai tudung labuh untuk jadi bidadari akhirat.. bukan juga kata kita kena pakai seksi untuk jadi bidadari dunia.. tapi dalaman kena la cantik, amalan kena la lawo, baru la martabat kita diangkat.. aku sedar, aku bukannya baik sangat untuk bermadah2 begini.. tapi aku nak jadi baik untuk orang2 yang aku sayang.. ngee..

p/s: halamak.. entry jiwang lagi ni.. hadap la ye.. huahaha..

No comments: