Wednesday, October 6, 2010

Misi mencari chenta 365 hari?

urm.. i think facebook is much better place to know someone.. well.. at least we can judge something about him/her.. the way he/she communicate with others.. types of friends he/she has.. haha.. macam biasa stalk orang je kan aku ni.. huahaha..

takdelah.. i like to see how people react.. it shows his/her knowledge.. and honestly, i added a few other unknown friend just because of their comments thru vids etc.. like my shoutout last nyte.. "i like guys with knowledge" seriously, i think people with knowledge are attractive.. hehe..

tapi kalo dia dah bobe banyok2.. aku pong x larat nak dengor.. lari je kang.. haha.. well.. people with knowledge ni sesuai untuk jadi teman bertukar2 pendapat.. tapi when it comes about feeling, susah gak.. ada banyak benda lain yang perlu dipertimbangkan.. tapi kalo dia knowledgeable on feeling gak, dah cantek ar tu.. aku ajak bertunang terus kang.. huahaha..

buat masa ni tak jumpa lagi.. kalo aku ada masa, aku cari la.. tapi sekarang dok bizi ngn abstract la kolokium la.. tergendala la jap misi mencari chenta ni.. eh.. tetiba.. kalo wat post ni best gak kan.. haha.. "MISI MENCARI CHENTA 365 HARI" cewah.. entah ketemu entah tak kan.. takkan la aku nak bercerita kat sini.. isk3.. kalo ada yang molek2 leh gak.. hoho..

oh btw, ingat tak yang aku dok berdebar2 la kejadah tu kan.. dah takde pe rasa dah ler.. lagipun 1 of my fren said kemungkinan besar, dia dah berkahwin.. so, bubye la.. haha.. urm.. kalo aku nak tulis post misi tu, urm, kemungkinan besar aku akan tulis yang elok2 aja la.. kalo tetiba misi tak berjaya, and aku teruskan dengan misi yang baru, paham2 la ye.. ada la tu yang tak kena di hati.. ngahaha.. ok.. aku ngaku aku cerewet.. lolx :P

eh.. tapi kompem ke nak tulis? biar aku pikir2kan.. kang ada je mulut2 orang yang cakap aku gatal.. ha.. macamana tu?? mulut orang ni bukan leh tutup macam mulut tempayan tu.. kan2..

tapi pada aku, kita memang kena sentiasa mencari la.. means.. open our heart to someone.. tapi kalo dah ketemu tu, dok dendiam dah ler..

oh lagi satu aku nak komen tentang orang2 yang bercinta.. tolong la jangan ingat pasangan kita tu acuannya sama seperti diri kita.. apa yang kita jadi sekarang adalah hasil didikan mak ayah dan orang sekeliling kita.. pasangan kita tu mungkin berbeza.. mungkin sangat berbeza.. jadi, kita kena la ambil kira tentang family background dia jugak.. kita tak boleh nak harapkan dia jadi seperti apa yang kita nak..

aku pernah bercinta.. aku tau perasaan tu.. tapi tolonglah bertolak ansur dan berbincang.. kesian pada member baik aku..

aku paling tak suka orang lelaki yang tak open up apa yang dia rasa.. kalo tak puas hati, say it to my face la omputih cakap.. tapi bukanlah dalam keadaan marah2.. tapi dalam keadaan waras dan dua2 try cari penyelesaian.. kalo agak2 sebab2 remeh je korang bergaduh, ada 1 je ayat yang senang, "kita bukak buku baru".. end of story.. kalo la aku jumpa someone yang berpikiran macam aku, alhamdulillah.. i'll be really grateful..

4 comments:

MeLia said...

Emotional pulak ni.... apa khabar cik adik ... saya datang bertandang kat blog u .. nak tengok tengok :)

Unknown said...

cari... jgn x cari... hahaha i kat kolej... masalah dtg bertimpa2... and mayb.. so long u*m!! hahahaha

Khairahimo said...

melia: hehe.. i prnh btandang ke blog u jugak.. tp tlupa pula nak komen.. hakhak.. tq 4 dropping by..

L.R: so long u*m tu hapa? u*m?? huhu.. sy ni lampi ckit.. hahaha.. waaa~~ ni brapa lama dok kolej ni.. haippp.. x aci! huhu..

MeLia said...

Tak mengapa... kalau free datanglah bertandang dan tinggalkan jejak XD