Friday, July 16, 2010

1st day of work..

ok.. baru aku paham perasaan pendidik.. bukan mudah untuk mendidik.. untuk bagi mereka paham every word we utter.. hmm.. kadang-kadang kita rasa english kita dah sesimple abes dah.. still, they dont get the word..

most of my explaination is in english tadi.. but then, after instructions telah diberi, ada yang datang berjumpa dengan aku bertanya itu dan ini..

and one of them, even ask, "briefly tu apa?"

aku terkesima sekejap.. maknanya yang aku explain berjela tadi, tak semua paham..

kesiannya.. terasa bersalah pun ada.. sebab membuatkan ilmu tu tidak tersampai pada mereka..

hmm.. i wonder how will they survive sebab supervisor aku, most of her explaination would be in English..

tapi pada aku, ok la sebab ada pertanyaan.. at least, aku tau sapa yang tak paham and gaya penyampaian aku terkesan jugak di hati mereka.. mungkin separticle? haha.. sebab mereka mahu bertanya.. selalunya kalau langsung takda pertanyaan, maknanya, mereka langsung tidak rasa yang pendidik itu boleh diharapkan.. hmm.. jadi, itu sudah cukup membuatkan aku gembira untuk membantu mereka..

i am one of those yang tak suka bertanya.. abes kelas je, blah.. haha.. kengkonon macam paham sangatlah.. :P


3 comments:

chEEsE cakE said...

haha...aku suke post ko.aku ingt ko blik mlaka da

Khairahimo said...

haha.. pas kelas jek aku blah.. :P ni kat mlk la.. next week pon blk gak lg.. haha.. suka2 aku jek..

chEEsE cakE said...

xpe,wat je sk2 ati ko.esk aku g mlaka,spital kat kem trendak.tman nnk aku cek mate.