Monday, July 26, 2010

disuatu petang.. dikala ingin pulang..


hehe.. semalam aku dah cite pasal mokcik cimb kan..

arini aku nak cite pasal mokcik umah sewa pulak.. ngahaha..

pada suatu petang, aku dan roomate aku sedang berjalan pulang dari fakulti perhutanan sebab teman dia wat kerja ckit.. di hadapan tempat parkir dewan kuliah yang betul2 menghadap fakulti alam sekitar, ada lah 2 3 kereta kat situ sebab time tu ari sabtu, jadi tak banyak la kereta..

tiba-tiba sorang mokcik kuar dari kereta.. dengan memegang surah Yasin di tangan, dia memulakan bicara,

mokcik: mokcik nak tanya, ada ke rumah sewa dekat area sini?

aku dan roomate berpandangan.. rumah kami ada je kosong (time tu lah).. tapi kami tak terus offer rumah kami.. sebab kami dua-dua cerewet untuk dapat housemate.. haha.. :P nak gak tengok orangnya macamana..

roomate dan aku: ada.. dekat area flat ikan ni memang banyak la mokcik..

mokcik: anak mokcik ada tengok 1 umah sewo kat flat tu.. tapi tingkap empat.. tinggi sangat.. (mokcik tu dah start cakap kelate dah dan start bertapi-tapi)

roomate: ooo.. try la cari.. rumah sewo kita ore aras 1 jo.. (roomate aku dah start cakap kelate gak.. ye le.. klo aku pon, jumpa orang kampung, mesti cakap bahasa melake..)

mokcik: tapi anak mokcik nak dok sore2 jo.. (bertapi lagi.. adoiyaii)

roomate: oo.. kat flat tu meme dok ramai2.. student kei..

mokcik: tuh loh.. dia takmo dok ramai2.. nak sore2 jo.. lagipon dia mari sini sabtu ahad jo..

roomate: duduk la kolej? dekat jo dari sini.. dok kolej serumpun.. boleh tinggal sore2..

mokcik: ooo.. molek la gituh.. tapi anak mokcik nak dok bilik yang ado bilik air sekali.. (tapi lagi dan masih bercakap dengan slang kelatenyer.. yang takleh blah pandang roomate aku jek.. mentang-mentanglah aku tak cakap kelate gak..)

aku dalam ati dah tergelak-gelak.. mokcik takleh blah.. anak lagi la takleh blah.. banyak nyer songeh mokcik oii.. dah ado tempat berteduh dah bersyukur patutnya.. adoiyaii.. macam-macam..

roomate: ooo.. takdok gitu.. meme keno kongsi bilik air..

mokcik: takpo la.. nanti cari lagi..

roomate: oo..

mokcik: nama apo? (mokcik baru start nak mesra alam)

roomate: zarina..

mokcik: oo.. anak mokcik nama dalina.. ore yang ado na-na ket blake ni meme badon sedop2 je ek..

aku tersengih-sengih tengok roomate aku.. kahkahkah.. meme sengal mokcik ni.. adoiyaii.. lepas blah, aku bantai gelak.. adeh2.. nasib bukan aku yang bercakap ngan mokcik ni.. starting dah la tak bagi salam.. hmm.. walhal kalo warok kan, salam adalah benda paling asas dan sunat patut dibuat sesama muslim.. kan?

p/s: sorry bahasa kelate aku tak pndai sangat.. hehe.. tapi korang paham kan situasi aku? hahaha..

5 comments:

Unknown said...

hahahahahahahaha bawok suroh yasin tuhhh!!! xleh blah la mokcik nih... hahahahahaha hadoi... ado ko nak blik single siap ado blik air g?? haha gi tdo kat hotel laaa mokcik. siap sumo ado!!! make pun ata sapa ko katil. hahaha siye kat mokcik ni...

p/s: praktis kecek kelate... haha

Khairahimo said...

hahaha.. sabo2.. hyper lak LR arini.. hakhak.. biase ler.. mokcik igt kat cni mace kat kampung dio kot.. leh bela aye itek.. isk3.. jahat kte ni.. ngahaha..

Unknown said...

dio dop tinggal kat kampung kot... dio misti hok ore baguh2 ni... duk banda... hehe dop hyper lagi ni... still stable bak kato omputih. haha meme dia nok anok dio tu duk mace kat umah kot... xnok gapo2 jadi ko anok dio... hahaha

hmm... meme jahat belako kito ni ya. sokmo lagu tu... duk ajuk po mokcik tu oyak... haha

Khairahimo said...

wahhh! hebak mung ni kecek kelate.. salute ar kato omputih.. hakhak..

Unknown said...

meme hebat ore kecek kelate. kalu dop pandai kecek kelate, nti ore tu dop suko lak... haha

thanks bak kata omputih... haha