Friday, July 9, 2010

eclipse

today, i watched eclipse.. well.. haha.. sesape yang kenal aku mesti dapat agak banyak kritikan aku.. hmm.. yang tak leh blah nyer, bukan takat movie nyer sengal , tapi peminatnya pon sama jek.. minah sebelah aku masa dalam wayang tadi, dok emosional lak bila jacob keluar.. dok terjerit-jerit.. bersorak-sorak.. gelabah gila.. sampai mamat-mamat kat belakang kitorg cakap "syyyhhh!", then mamat kat depan aku pon dok cakap "hek eleh.. gi ar masuk dalam cita tu..".. then baru tau nak behave.. sabo je la.. wat malu kaum jek.. kalo tu kawan aku, sumpah aku takmo ngaku kawan dah pastu.. huahaha..

korang gi ar tengok sendiri macamane citenye..

***

2 benda je yang paling aku nyampah bila tengok twilight saga:

1. bella-edward and bella-jacob.. bila mereka berjumpa and bercakap, dekat gila muka.. "out of my face!" i would say if i was edward or jacob.. hahaha..

2. banyak sangat kissing scene.. arghh! tolong la.. please cut it.. lemah tol semangat aku nak tengok.. mushy-mushy sangat daa.. starting cite jek dah kissu2.. aiyer..

***

2 benda yang membuatkan aku rasa cerita ni makin ok

1. plot cerita makin ok.. seyes cakap.. takda la merapu macam masa twilight.. tapi still rasa macam takleh blah sebab semua orang sangat protective dengan bella.. aish2.. dan bella balik-balik seems care dengan semua orang.. duh.. poyo-poyo..

2. semua tak kayu dah especially edward.. he is way better than before.. bella? *sigh* juz let her be whatever-shit-she-wanna-be.. ada aku kesah.. haha..

***

2 dialog yang aku paling suka dalam cite ni

1. dialog yang jessica cakap atas pentas masa diorang grad tu..

"When we were five, they asked us what we wanted when we grew up… Our answers were things like astronaut, president… Or in my case, princess. When we were ten, they asked us again and we answered – rockstar, cowboy, or in my case, gold medalist. But now that we’ve grown up, they want a serious answer. Well, how ‘bout this: who the hell knows?!

This isn’t the time to make hard and fast decisions, it’s the time to make mistakes. Take the wrong train and get stuck somewhere chill. Fall in love – a lot. Major in philosophy ‘cause there’s no way to make a career out of that. Change your mind. Then change it again, because nothing is permanent… So make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again what we want to be… we won’t have to guess. We’ll know. "

2. bila jacob kata kat edward "Face it.. i'm hotter than you".. warghhh~~ wa boleh pengsan la dengar.. hahaha..

***

2 scene yang aku paling suka dalam cite ni..

1. bila bella tumbuk muka jacob.. pergh.. seyes best! nak aku cite ke? hahaha.. jacob kiss bella tanpa kerelaan.. bella tepis ar.. the bella tumbuk muka jacob.. ha.. part ni yang aku suka ni.. muka jacob steady gila.. ckit pon tak terkesan hasil dari kena tumbuk tu.. tapi bella lak tetiba terkinja-kinja rasa sakit.. she sprain her wrist! huahaha.. lawak-lawak..

2. bila jacob bagi kehangatan tubuhnya pada bella kat dalam tent tu.. ngehehe.. siot je ayat aku.. hotness! hehe.. yang takleh blah pastu edward warning jacob, jangan pikir bukan-bukan time peluk bella tu.. hahaha.. lawak lagi sekali.. ngahaha..



p/s:

bella seems confuse with everything kan.. haha.. tu la pompuan kalo korang nak tau..

edward sangat baik.. he is not selfish.. he thinks about bella.. he is so white!

jacob lak memaksa bella untuk suka kat dia.. perasan pon ada gak mamat ni.. elok la tu kena penumbuk seketul dari bella.. haha.. oh.. and he's tall, dark and handsome! <-- criteria yang selalu girl mat salih suka cakap dalam novel-novel cintan cintun muda mudi remaja.. tak caya? try 1..

No comments: