Wednesday, July 28, 2010

baby nakal!


situasi di rumah sewa..

akak yang sedang mengandung 4 bulan lebih sedang memegang perutnya..

aku: sakit perut ke kak?

ahKak: a'ah.. sakit perut.. (sambil memegang perutnya macam orang dah tatahan nak gi toilet)

aku: salah makan ke? (i'm concern ok.. baikkan aku.. haha.. poooraaah! angkat bakul sendri pulak..)

ahKak: baby tendang-tendang.. tu rasa tegang tu..

aku: .... (terdiam.. terkelu.. terkaku..)

ok.. itu soalan paling kurang pandai aku tanya kat perempuan mengandung.. sumpah pasni aku tobat nak tanya gitu kat orang ngandung.. haha.. yela.. muka ahKak macam orang nak gi toilet.. kan tak pasal2 aku salah paham.. selama ni tak pernah lak aku tengok akak2 aku kat umah tu begitu.. ngee.. apa2 lah.. nanti time aku ngandung, ntah apa rupa ntah aku nanti kan.. jangan tetiba muka jadi muka hyper sudah.. hyper lak anak aku nanti.. ngaahaha..

ni ada sedikit cerita tentang mak, akak ipar dan akak aku..

mak aku kata baby ni pandai.. bila mak dia tido mengiring, dia pon akan ikut mengiring skali.. mengubah kedudukan agar diri sendiri selesa..pandainyer kamoo!

akak ipar aku pernah cakap, bila time dia nak tido, time tu la baby tu slalunya aktif.. time tu la sibuk nak tendang-tendang perut dia.. hehe.. pernah sekali aku diberi peluang untuk rasa degupan jantung khairina masa dia dalam perut maknya.. subhanAllah..

akak aku pulak kata time bersalin tu sangat sakit.. tapi bila baby dah keluar, lega sangat2 bila tengok anak.. sakit time doktor jahit, sikit pon tak diendahkan.. hee..

mereka adalah tiga wanita yang aku rapat dan sentiasa memberikan senyuman yang paling indah bila disoal tentang perihal anak dalam kandungan dan semasa bersalin.. one day i will too, insyaAllah!

p/s: cikgu bio aku pernah berkata, perempuan paling seksi bila dia mengandung.. ngahaha.. muka glowy2 kot? takyah pakai fair&lovely.. hehehe..

p/p/s: ayah aku lak kata, kalo perut tu bulat, anak perempuan.. kalo perut tu bujur, anak lelaki.. ye ke?? sapa pernah dengar benda ni?

No comments: